Hvad blev jeres....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. maj 2010

FrkLarsen

baby skønnet til at veje i uge 30?  

Jeg er lige kommet hjem fra 3 jordemoderbesøg og lillepigen blev skønnet til 1300g, er det lidt eller meget normalt?

Kan jo læse herinde om graviditet og der står at baby burde veje mere end 1400g?  

Men selvfølgelig, alle er forskellige, ville bare høre hvad jeres bette vejede omkring uge 30 .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

pia87

Hejsa  Min lille guldklump blev også skønnet til 1300 g i uge 30 hos jordmoderen... Jeg har hele vejen igennem fået at vide at det ikke er en kæmpe baby jeg får, men det er der ik noget forkert i... De spurgte til min fødselsvægt som kun var 2900 g! Har idag 4 uger til termin og han blev skønnet til at veje 2400 g igår da jeg var hos jordmoderen, så en fin lille størrelse

Pia 36+0

Anmeld

26. maj 2010

FrkLarsen

pia87 skriver:

Hejsa  Min lille guldklump blev også skønnet til 1300 g i uge 30 hos jordmoderen... Jeg har hele vejen igennem fået at vide at det ikke er en kæmpe baby jeg får, men det er der ik noget forkert i... De spurgte til min fødselsvægt som kun var 2900 g! Har idag 4 uger til termin og han blev skønnet til at veje 2400 g igår da jeg var hos jordmoderen, så en fin lille størrelse

Pia 36+0

Mange tak for svar 

Jeg var heller ikke så stor da jeg blev født 2540g (er tvilling)

Anmeld

26. maj 2010

pia87

FrkLarsen skriver:

Mange tak for svar 

Jeg var heller ikke så stor da jeg blev født 2540g (er tvilling)

Okaj, så er det ik sikkert hun bliver så stor, men man ved aldrig   Der er jo 10 uger endnu og det er først der de rigtig tager på...

Anmeld

26. maj 2010

FrkLarsen

pia87 skriver:

Okaj, så er det ik sikkert hun bliver så stor, men man ved aldrig   Der er jo 10 uger endnu og det er først der de rigtig tager på...

Man kan kun vente og se tiden an  

Anmeld

26. maj 2010

XXSS

Jeg var ved min alm. læge i går hun vurderede at baby vejer omkring 2 kg - jeg er 31+5 (men om den holder stik får vi af se) skal først til jordmoder igen i uge 35 de vurderede ikke baby i uge 28 det var for tidligt.

Anmeld

26. maj 2010

leneholst

I uge 29 blev min bebs skønnet til 1200-1300g. Så mon ikke det er meget normalt

Anmeld

26. maj 2010

Jibbe

Vores dreng er blevet vurderet til 1100 g i torsdag hvor jeg var 29+4 og jeg var også herinde og kigge og synes det lød af lidt, men jordmoderen synes det var en fin størrelse og det må jeg jo så stole på Og er nu bare glad for at han ikke er en kæmpe baby.

Andre steder har jeg også set at tallet er mindre end de der 13-1500 g. Igen sålænge det ikke vakte bekymring hos jordmoderen så er jeg heller ikke nervøs

Anmeld

26. maj 2010

FrkLarsen

Jibbe skriver:

Vores dreng er blevet vurderet til 1100 g i torsdag hvor jeg var 29+4 og jeg var også herinde og kigge og synes det lød af lidt, men jordmoderen synes det var en fin størrelse og det må jeg jo så stole på Og er nu bare glad for at han ikke er en kæmpe baby.

Andre steder har jeg også set at tallet er mindre end de der 13-1500 g. Igen sålænge det ikke vakte bekymring hos jordmoderen så er jeg heller ikke nervøs

Jeg er også 29+4 idag, og hun blev skønnet til de 1300g som skrevet i starten

Der er åbenbart meget forskel på de bette bebsere  

Anmeld

26. maj 2010

Daisy

Min bebs blev vægt skannet i dag og den var 1200g og jeg er er 28+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.