Det duer nok ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

390 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. maj 2010

Vinker

Er ved at blive helt bims af at tænke over samtalen igår og over hvad det vil betyde hvis jeg får jobbet tilbudt.

Der er umiddelbart ingen tvivl om at det er en okay stilling jeg ville få mig og med accebtable arbejdstider, men men men....

Det største problem er økonomien! Jeg vil ikke få ret meget udbetalt da det er en 25-30 timers stilling og det er i Varde. Det vil sige vi højst sandsynligt ville få brug for en bil mere og det vil betyde flere udgifter.... Jeg ville få noget mindre i måneden end hvad jeg får på dagpenge så vi er meget bange for at vi kommer til at sidde alt for hårdt i det....

Og jo jeg kan måske få suppleret op med dagpenge, men så ska jeg ha under 29 timer i ugen. Det er ikke ret meget jeg ville få. Ikke nok til at det ville gøre den store forskel..... Men det kræver jo også at de vil give mig en frigørelsesattest!

Havde stillingen nu været i Esbjerg så havde det været en stor forbedring idet jeg så ville kunne cykle frem og tilbage og derved spare udgifterne på transport.

Øv hvor er det svært, men nu må vi se om jeg overhovedet for tilbudt jobbet...

Bare lige lidt tanker jeg måtte ud med....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

anna-jonas

Rolig nu...........hvis de tilbyder dig jobbet, så siger du bare, at enten skal de give dig fuld tid, eller tilbyde dig en stilling i Esbjerg, da det andet ikke kan hænge sammen økonomisk for jer. Hvis det er DIG de vælger, så er de også klar til at imødekomme dine helt rimelige krav, søde.

Anmeld

26. maj 2010

Dictes mor

Og her gik jeg og troede, at jeg allerede havde svaret dig, men det svar var åbenbart ikke blevet gemt, så jeg prøver igen.

Hvis jeg var dig, så ville jeg nok takke nej til jobbet. Det lyder for besværligt med mindre de kan tilbyde dig noget, så du minimum kan få det der svarer til dine dagpenge. Ellers må du kunne finde noget tættere på, for det er ikke sjovt at skulle overleve på meget få penge, så der slet ikke er råd til lidt sjov en gang imellem.

Anmeld

27. maj 2010

Vinker

Anna-jonas skriver:

Rolig nu...........hvis de tilbyder dig jobbet, så siger du bare, at enten skal de give dig fuld tid, eller tilbyde dig en stilling i Esbjerg, da det andet ikke kan hænge sammen økonomisk for jer. Hvis det er DIG de vælger, så er de også klar til at imødekomme dine helt rimelige krav, søde.

Tror desværre bare ikke tingene kan hænge sammen hvis jeg får fuldtid. Det er derfor jeg har søgt en deltidsstilling. Butiksåbningstiderne ligger jo lidt skævt så er lige med at kunne få timer nok indenfor vuggestuens åbningstider.

Men du har ret Mette: Rolig nu Rikke, og lad os nu se om jeg overhovedet får tilbudt jobbet......

Men jeg ska starte på noget kursus på mandag. Noget jobcenter har smidt mig i. Et kursus på 13 uger om at skrive cv, ansøgninger (ja IGEN) og om at finde en praktikplads eller bedst af alt et nyt job.... Har bare kun hørt dårligt om det kursus så har ikke så vildt meget lyst til det, men har ikke så mange valg....

Anmeld

27. maj 2010

Vinker

Majastina skriver:

Og her gik jeg og troede, at jeg allerede havde svaret dig, men det svar var åbenbart ikke blevet gemt, så jeg prøver igen.

Hvis jeg var dig, så ville jeg nok takke nej til jobbet. Det lyder for besværligt med mindre de kan tilbyde dig noget, så du minimum kan få det der svarer til dine dagpenge. Ellers må du kunne finde noget tættere på, for det er ikke sjovt at skulle overleve på meget få penge, så der slet ikke er råd til lidt sjov en gang imellem.

Nej det er bare ikke rart hvis man ska vende hver eneste krone og så alligevel er det med nød og næppe at det hele hænger sammen.

Min mavefornemmelse siger også at jeg skal sige nej, men jeg tænker fortsat over det og ser om jeg overhovedet får tilbudt jobbet....

Anmeld

27. maj 2010

sarahb

hej søde.

Hvor er det bare træls det skal være sååå besværligt. OG man skal få alt til at hænge sammen, og ja det er bare så svært. Det er jo nærmest så svært atet 8-16 job ikke passer ind med mindre det er i rimelig afstand til vuggestuen og dp.
Det er så svært.

Min veninde har lige fået job ved tiger, ved godt det er en myyystisk butik, men hun har det så fedt, må HELT selv vælge arbejds tider, om hun kommer kl.-7-15 eller hvad hun gør er oop til hende selv, der skal bare være fyldt godt op hver morgen. Måske du kunne undersøge det, ved de vil åbne sindsygt mange butikker også i den nærmeste fremtid.

Ihhhh jeg ønsker bare det bedste for dig.

Anmeld

27. maj 2010

Vinker

sarahb skriver:

hej søde.

Hvor er det bare træls det skal være sååå besværligt. OG man skal få alt til at hænge sammen, og ja det er bare så svært. Det er jo nærmest så svært atet 8-16 job ikke passer ind med mindre det er i rimelig afstand til vuggestuen og dp.
Det er så svært.

Min veninde har lige fået job ved tiger, ved godt det er en myyystisk butik, men hun har det så fedt, må HELT selv vælge arbejds tider, om hun kommer kl.-7-15 eller hvad hun gør er oop til hende selv, der skal bare være fyldt godt op hver morgen. Måske du kunne undersøge det, ved de vil åbne sindsygt mange butikker også i den nærmeste fremtid.

Ihhhh jeg ønsker bare det bedste for dig.

Tak for tippet søde - var helt sikkert værd at undersøge

Anmeld

27. maj 2010

Jules

ØV - at det hele ikke lige passer sammen det hele   Men sådan er det jo desværre tit

Håber ikke det kursus er så slemt som du har hørt...

Og ja håber selvfølgelig også at drømme jobbet ligger lige om hjørnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.