Er det kun for dem på dagpenge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. maj 2010

Mira0911

Der kan miste Hus og bil? Sad lige og læste denne artikel.. Hvad jeg kan læse mig frem til, er det dem på dagpenge det går udover med hus og bil?

Slet ikke fair på nogen måder...

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/30762522/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

Fines mor

Ja altså sådan ... hvis du taler om dagpenge ;-)

Anmeld

26. maj 2010

Diana...

Ja altså det jo hvis du kommer fra dagpenge til kontanthjælp men der skal så også være værdi i huset og i bilen vi har ikke værdi i nogen af delene i hverfald ikke over 20000 og derfor skal vi ikke sælge for det hjælper jo ikke økonomisk. 

Anmeld

26. maj 2010

Mira0911

Så var jeg ikke helt forkert på den...

Anmeld

26. maj 2010

Sofia

MoarJ skriver:

Der kan miste Hus og bil? Sad lige og læste denne artikel.. Hvad jeg kan læse mig frem til, er det dem på dagpenge det går udover med hus og bil?

Slet ikke fair på nogen måder...

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/30762522/

Ja hvis man er på dagpenge i over to år, og derefter skal ud og søge kontanthjælp, fordi man ikke har kunnet finde job, så går det ud over indkomsten. Hvilket i værste fald kan føre til at man mister hus og bil.. Men om man sådan generelt kan sige det kun er dem på dagpenge der mister hus og bil stiller jeg mig tvivlende overfor..

Men forhåbentlig har man ikke sat sig så hårdt i det, at man ikke kan klare sig på kontanthjælp.

Dem der ikke kan få kontanthjælp pga. formue eller ægtefællens løn, har forhåbentligt overvejet det inden de satte sig for hårdt i det økonomisk, og den manglende kontanthjælp bliver så udlignet fordi man har andre værdier at trække på i form af hus, ægtefælles løn osv..

Heldigvis har vi en lav arbejdsløshedsprocent, så to år på dagpenge giver virkelig en god mulighed til at finde et job 

Derudover synes jeg det er rimeligt at staten ikke giver kontanthjælp (understøttelse som jo er det absolut nederste sikkerhedsnet i DK, med grundlag i Grundloven) til folk der har andre værdier de kan trække på. Det har staten ganske enkelt ikke råd til, selvom det da ville være fantastisk hvis den havde.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.