mangler lidt ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

906 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. maj 2010

ChatH

Manden og jeg skal holde fødselsdag her den 13. juni til noget frokost halløj for hele den pukkelryggede. vi bliver 30 mennesker.

Jeg kunne godt tænke mig at grille noget kød men synes bare jeg er lidt ide forladt. sidst grillede vi svinemørbrad så de gider jeg ikke igen i år.

Er der nogen der har en god ide eller en lækker opskrift?

Til forret havde jeg tænkt at ryge noget laks på grillen og så servere rejedressing til eller lave en tun lagkage.

Og til dessert har jeg tænkt mig at lave nogen fine kager.

Gerne Ideer og også gerne nogen ideer til børnene. der kommer 7 børn mellem 1 og 9 år. og synes efterhånden det er lidt trist med pizzasnegle, frikadeller eller pølsehorn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

anna-jonas

Er det en helt almindelig grill?? Eller en kugelgrill??

Men i kan lave grillspyd, både til voksne og børn. De kan forberedes i god tid, så der ikke er så meget run på, når gæsterne er kommet.

Grillspyd kan laves på mange måder. Prøv tigerrejer, grøn peber, cocktail tomater og squash.

Eller, pølser, tomater, gul peber.

Eller, Kyllingekød, baby-majs og grøn peber.

Man kan også skære en aubergine på langs, i tynde skiver.............og lige marinere den med barbeque. (husk at salte). Lad det stå og trække i et par timer, inden det grilles.

God fest.

Anmeld

26. maj 2010

Ni-ko-li-ne

jeg skulle lige til at sige grill spyd... ligesom Mette foreslår! :0) det er SÅ lækkert.... vi skal altid have løg på... og cherry tomater... og hvidløg...

når vi griller, så laver vi ofte også tilbehøret på grillen... vi tager nogle nye små kartofler, og vasker dem, skærer dem i grove både og putter dem i en frysepose... i fryseposen hælder vi rapsolie eller avocado olie og sesamfrø og græskarkerner samt salt.... man kan også bruge Santa Maria all round krydderi... dernæst putter vi kartoflerne i en foliebakke til grillen, og så griller vi dem under låget i kuglegrillen:0)

til de kartofler får vi næsten altid tzaziki...

Anmeld

26. maj 2010

ChatH

Anna-jonas skriver:

Er det en helt almindelig grill?? Eller en kugelgrill??

Men i kan lave grillspyd, både til voksne og børn. De kan forberedes i god tid, så der ikke er så meget run på, når gæsterne er kommet.

Grillspyd kan laves på mange måder. Prøv tigerrejer, grøn peber, cocktail tomater og squash.

Eller, pølser, tomater, gul peber.

Eller, Kyllingekød, baby-majs og grøn peber.

Man kan også skære en aubergine på langs, i tynde skiver.............og lige marinere den med barbeque. (husk at salte). Lad det stå og trække i et par timer, inden det grilles.

God fest.

Tak for svar, det lyder sørme lækkert. Men så tænker jeg hvor mange skal man regne til hver for at der er nok???

Lyder lækkert med auberginerne. Og vi har en stor weber kuglegrill

Anmeld

26. maj 2010

ChatH

ka-ri-na skriver:

jeg skulle lige til at sige grill spyd... ligesom Mette foreslår! :0) det er SÅ lækkert.... vi skal altid have løg på... og cherry tomater... og hvidløg...

når vi griller, så laver vi ofte også tilbehøret på grillen... vi tager nogle nye små kartofler, og vasker dem, skærer dem i grove både og putter dem i en frysepose... i fryseposen hælder vi rapsolie eller avocado olie og sesamfrø og græskarkerner samt salt.... man kan også bruge Santa Maria all round krydderi... dernæst putter vi kartoflerne i en foliebakke til grillen, og så griller vi dem under låget i kuglegrillen:0)

til de kartofler får vi næsten altid tzaziki...

Lyder skønt! tager i rå hvidløg eller dem der er marineret i noget? og hvilket kød bruger i?

Lyder Lækkert med kartoflerne, hvor lang tid skal de ca have?

Anmeld

26. maj 2010

anna-jonas

Chatarina skriver:

Tak for svar, det lyder sørme lækkert. Men så tænker jeg hvor mange skal man regne til hver for at der er nok???

Lyder lækkert med auberginerne. Og vi har en stor weber kuglegrill

Jamen, regn med 3-4 spyd til de voksne og 1-2 til børnene.

Anmeld

26. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Chatarina skriver:

Lyder skønt! tager i rå hvidløg eller dem der er marineret i noget? og hvilket kød bruger i?

Lyder Lækkert med kartoflerne, hvor lang tid skal de ca have?

vi plejer at bruge helt friske hvidløg, men jeg er sikker på at de marinerede også ville være lækkert:0)

kartoflerne skal have efter str, typisk 45 min... ca. de kan i øvrigt også laves i ovnen:0)

på spydene plejer vi at bruge gris eller kylling.... men dejligt mørt oksekød er også lækkert:0)  eller stykker af god grill pølse...

i øvrigt, til svinekød, kan jeg anbefale en fantastisk marinade.... man laver den af honning, citron og sennep....

øv, nu er jeg helt grill sulten!

Anmeld

26. maj 2010

ChatH

ka-ri-na skriver:

vi plejer at bruge helt friske hvidløg, men jeg er sikker på at de marinerede også ville være lækkert:0)

kartoflerne skal have efter str, typisk 45 min... ca. de kan i øvrigt også laves i ovnen:0)

på spydene plejer vi at bruge gris eller kylling.... men dejligt mørt oksekød er også lækkert:0)  eller stykker af god grill pølse...

i øvrigt, til svinekød, kan jeg anbefale en fantastisk marinade.... man laver den af honning, citron og sennep....

øv, nu er jeg helt grill sulten!

Det må simpelthen være det jeg går efter det lyder lækkert og er ikke lige noget vi laver så tit tror jeg smider kartoflerne i ovenen der skal jo bruges en del til 30 mennesker

men lyder suverænt. også med marinaden den må jeg prøve. tusinde tak for hjælpen.

Anmeld

26. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Chatarina skriver:

Det må simpelthen være det jeg går efter det lyder lækkert og er ikke lige noget vi laver så tit tror jeg smider kartoflerne i ovenen der skal jo bruges en del til 30 mennesker

men lyder suverænt. også med marinaden den må jeg prøve. tusinde tak for hjælpen.

det smager bare mums!

hvis du har timian i haven er det lækkert i marinaden:0)

for tiden er vi vilde med en salat med: avocado i tern, røde vindruer, honningmelon, hjertesalat, cherry tomat og så vender man lige lidt citronsaft i og hakket purløg...

er nu er jeg totalt i mad- land

Anmeld

26. maj 2010

ChatH

ka-ri-na skriver:

det smager bare mums!

hvis du har timian i haven er det lækkert i marinaden:0)

for tiden er vi vilde med en salat med: avocado i tern, røde vindruer, honningmelon, hjertesalat, cherry tomat og så vender man lige lidt citronsaft i og hakket purløg...

er nu er jeg totalt i mad- land

det lyder også bare mums, ville jo være lækkert med kartofler og salat som folk kunne tage..

har du så også nogen gode ideer til kage af en eller anden slags

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.