Var forbi åbent hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

lion

Vi er så heldige at her i Brønshøj/Vanløse kan man hele 3 steder komem til åbent hus og snakke med sundhedsplejsker og det er fra tirsdag - torsdag.

Jeg var så i åbent hus ved Brønshøj torv i dag, for at får J vejet, snakke mad og skrigeri. For nu ville jeg gerne hører om hvilken tegn der var på for meget mad (MME), hvor meget han må spise og om hvorfor han måske skriger så meget.

Hun sagde så at når han ikk var større, skulle jeg bare give ham den mængde mad som han gerne ville ha, for han ville enten gylpe det op eller få hård mave af for meget mad. Han har ingen problemer med maven hverken med at komme af med noget eller det jeg troede han havde haft fra start af.

Det viser sig nemlig at grundet måden han er blevet født på( hurtigt) så kan der godt sætte sig noget fast i nakken og det viser sig at det har der sikkert hos J. For hun spurgte og han havde en farvoritside og jeg sagde ja, har bare ikk registret hvilken. Hun ligger ham på maven og kan se han er ved at få fladt baghovedet i venstre side. Hun ville så tjekke om der nu var noget med nakken, nu hvor han skriger så meget. Det viser sig så at han bare ikk vil kigge til højre, hun prøvede så at tage hans hovedet og dreje det til højre. Det ville ha squ ikk være med til, han spændte i kroppen. Så han skal forbi en kriopraktor og få det lavet. TYPISK.

Men jeg VED at hun har ret det gav så meget mening hos hende og især nu, for han har grædt endnu merre i dag end han har gjort længe. Jeg prøvede også da han sad hos mig (billedet nr. 2) han vil gerne hele tiden kigge til venstre og vis jeg fik hans opmærksomhed kiggede han kun på mig til lige ud, idet jeg gik til højre ville han ikk mere.

Så vi skal ha bestilt tid hos en her på fredag efter vi har været til lægen.

Han er vokset fint siden 10 maj (4550g) nu vejer han 4890gr mors store dreng.

C kom ind til os i nat, og IGEN møvede hun sin far, jeg fik taget dette billedet i morges.

J kan holde hovedet flot nu og J sidder lige og feder den

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Jules

Det lyder lige som med Viktor... Han havde hold i nakken... så ville jeg tage til kiropraktor hvis jeg var dig!

Min læge sagde det var noget PJAT! Men allerede efter 1 gang hos kiropraktoren var Viktor bedre til pas... Og 2 gange mere var han helt fikset igen

Anmeld

25. maj 2010

Skouboe

Freja havde også en favoritside da hun var spæd - hun var bare højreorienteret istedet for venstreorienteret som Julius, og allerede efter et par gange blev hun et helt andet barn, så jeg er helt sikker på at I gør det rigtige ved at tage ham til kiropraktor

Anmeld

25. maj 2010

lion

Skouboe skriver:

Freja havde også en favoritside da hun var spæd - hun var bare højreorienteret istedet for venstreorienteret som Julius, og allerede efter et par gange blev hun et helt andet barn, så jeg er helt sikker på at I gør det rigtige ved at tage ham til kiropraktor

Ville det hjælpe at få en henvisning fra ens læge

Anmeld

25. maj 2010

Skouboe

lion skriver:

Ville det hjælpe at få en henvisning fra ens læge

Nej - i forhold til kiropraktor gør det ikke nogen forskel.

Du skal sikre dig at kiropraktoren er vant til spædbørn - spørg lidt ind til deres erfaringer, eller prøv at spørge herinde om der er nogen der har erfaring med en kiropraktor i dit område.

Vores var i Hillerød, og hun er ikke på den klinik længere, så jeg kan desværre ikke hjælpe der.

Anmeld

26. maj 2010

lion

Skouboe skriver:

Nej - i forhold til kiropraktor gør det ikke nogen forskel.

Du skal sikre dig at kiropraktoren er vant til spædbørn - spørg lidt ind til deres erfaringer, eller prøv at spørge herinde om der er nogen der har erfaring med en kiropraktor i dit område.

Vores var i Hillerød, og hun er ikke på den klinik længere, så jeg kan desværre ikke hjælpe der.

ok.

Jeg spurgte om en i Åbent hus og de sagde en som de anbefaler, de er van til spædbørn

Anmeld

26. maj 2010

Ni-ko-li-ne

GODT du fik talt med den SP om maven og skrigeriet! så i kan få hjulpet lille Julius med den lille nakke! jeg glæder mig til at høre hvordan det går på fredag og om det letter på den lille fyr!

Anmeld

26. maj 2010

Barbamama

Det var nøjagtig det samme med Carla. HUn havde også en favoritside og var blokeret i nakken. 3 gange ved kiropraktor og så var hun kureret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.