Så I det dersens i praksis på tv2 om læsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg kan bare kende det HELE fra mig selv. Jeg har motorik vanskeligheder og har haft det altid... Og har de samme læse problemer som hun havde, hende der pigen. Jeg kan sagtens læse og har ingen problemer med stavning og sådan... Men jeg har bare ikke rigtig øjen koncentration med eller hvad man siger.

Det var spændende at se at der er nogen der mener det har sammenhæng. Det giver fin mening for mig faktisk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

morNov2010

Jeg så det godt. Min bonusdatter får samme "behandling" som pigen i indslaget. Hun har nu gået derude i et lille år, og det har hjulpet hende rigtig godt.

Før kunne hun fx. ikke sidde stille på sin stol, men sad og kurrede rundt som en anden helikopter. Allerede efter 1 måned kunne hun sidde stille under et helt måltid.

Efter ca. 3 måneder kom hun selv og spurgte sin mor, om de ikke skulle sidde i sofaen og læse en bog, hvilket hun ALDRIG gjorde før.

For hende (og os andre), har det været alle pengene værd. Moren og faren har nok hver lagt omkring 5000 kroner i projektet, og det er bestemt penge godt givet ud.

Anmeld

25. maj 2010

JulieE

Jeg kunne også genkende rigtig meget af mig selv i det... Jeg er gammel tumler-fumler (gik til ekstra motorik/gymnastik) og jeg lidt længe om at komme rigtigt i gang med at læse. Jeg kan huske at ordne nogle gange byttede plads, sprang fra linie til linie osv.

Idag har jeg ingen problemer med at læse og læser tit og gerne, men kunne virkelig godt se noget logik i det

Anmeld

25. maj 2010

Moderator

JulieE skriver:

Jeg kunne også genkende rigtig meget af mig selv i det... Jeg er gammel tumler-fumler (gik til ekstra motorik/gymnastik) og jeg lidt længe om at komme rigtigt i gang med at læse. Jeg kan huske at ordne nogle gange byttede plads, sprang fra linie til linie osv.

Idag har jeg ingen problemer med at læse og læser tit og gerne, men kunne virkelig godt se noget logik i det

Altså mange af tingene har jeg kommet godt efter, men jeg har aldrig lært at nyde at læse... Jeg får ingen 'billeder' i hovedet, fordi jeg skal koncentrere mig så meget om at læse, når jeg læser stadig.

Noget andet er at skrive... Jeg skriver jo på livet løs og har gjort det altid... Det er sjovt sådan noget.

Min motorik er som voksen også blevet bedre, men er absolut ikke fantastisk hehe

Anmeld

26. maj 2010

JulieE

Zafir skriver:

Altså mange af tingene har jeg kommet godt efter, men jeg har aldrig lært at nyde at læse... Jeg får ingen 'billeder' i hovedet, fordi jeg skal koncentrere mig så meget om at læse, når jeg læser stadig.

Noget andet er at skrive... Jeg skriver jo på livet løs og har gjort det altid... Det er sjovt sådan noget.

Min motorik er som voksen også blevet bedre, men er absolut ikke fantastisk hehe

Uha... Motorikken skal vi slet ikke snakke om :-) Jeg er aldrig blevet rigtig stærk på den front - Dukker mig hellere hvis der kommer en boldt end forsøge at gribe den  Og efter det med knæet er det bestemt ikke blevet bedre

Øv hvor træls at du skal koncenterer dig så meget om at læse, at det sjove går af det. Kan godt forstå det ikke trækker så.

Anmeld

26. maj 2010

Moderator

JulieE skriver:

Uha... Motorikken skal vi slet ikke snakke om :-) Jeg er aldrig blevet rigtig stærk på den front - Dukker mig hellere hvis der kommer en boldt end forsøge at gribe den  Og efter det med knæet er det bestemt ikke blevet bedre

Øv hvor træls at du skal koncenterer dig så meget om at læse, at det sjove går af det. Kan godt forstå det ikke trækker så.

HVor skønt at høre om en anden der har det sådan med bolde... Det tror jeg ALDRIG jeg lærer...

Men jeg er ikke helt så fumlet, som jeg var da jeg var barn Men kan godt forstå at det ikke bliver bedre, af at smadre dit knæ altså

Anmeld

26. maj 2010

lene

jeg gik også til noget motorik i de små klasser, de sagde at jeg ville få svært ved læse, men i mit tilfælde er det noget bøvl da jeg har fået testet læsefærdighed et par gange og faktisk ligger over middel både i forsåelse og læsehastighed

motorisk tja det er vist en anden, men syntes ikke jeg er vildt klodset eller noget

Anmeld

26. maj 2010

JulieE

Zafir skriver:

HVor skønt at høre om en anden der har det sådan med bolde... Det tror jeg ALDRIG jeg lærer...

Men jeg er ikke helt så fumlet, som jeg var da jeg var barn Men kan godt forstå at det ikke bliver bedre, af at smadre dit knæ altså

Hvor skønt med en bold-spasser-søster!!! Jeg bliver aldrig gode venner med dem. Det gør jo ondt når de rammer

Desværre kan jeg se, at mine manglende motorisk evner vist er blevet nedarvet på Line. Hun kan være noget så klodset. En dag havde de talt at hun var faldet 8 gange nede i børnehaven. -Heldigvis er hun total sej og rejser sig som regel op, børster håret væk og styrter videre mod næste fald  

Anmeld

26. maj 2010

Moderator

JulieE skriver:

Hvor skønt med en bold-spasser-søster!!! Jeg bliver aldrig gode venner med dem. Det gør jo ondt når de rammer

Desværre kan jeg se, at mine manglende motorisk evner vist er blevet nedarvet på Line. Hun kan være noget så klodset. En dag havde de talt at hun var faldet 8 gange nede i børnehaven. -Heldigvis er hun total sej og rejser sig som regel op, børster håret væk og styrter videre mod næste fald  

Idun er mega sej til alle de dersens ting. Eller altså ikke lige i øjeblikket, når det der 6års krise er igang

Men nu må vi se,hvordan Frigg får det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.