Må han godt sove på maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.702 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

iln

Silas er de sidste dage begyndt at vende sig fra ryg til mave i tremmesengen. Han kan IKKE vende sig fra mave til ryg. De sidste aftener har vi vendt ham tilbage på ryggen - hvilket har resulteret i megen gråd. Nu overvejer jeg bare at lade ham sove på maven. Må han godt det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

BimBamBusse

iln skriver:

Silas er de sidste dage begyndt at vende sig fra ryg til mave i tremmesengen. Han kan IKKE vende sig fra mave til ryg. De sidste aftener har vi vendt ham tilbage på ryggen - hvilket har resulteret i megen gråd. Nu overvejer jeg bare at lade ham sove på maven. Må han godt det?

De må først sove på maven når de kan vende sig fra mave til ryg..

Men kan godt se at det er et dilemma når han vågner og græder.. Jeg ville nu stadig liiiige så forsigtigt vende ham om igen..

Og så måske øve at vende fra mave til ryg i dagtimerne..

Ellers tror jeg at jeg ville ligge noget ned i sengen som forhindrer ham i at vende sig..

- BimBamBusse

Anmeld

25. maj 2010

Skouboe

Jeg ville bare lade ham sove på maven - eller evt. lægge ham på siden.

Anmeld

25. maj 2010

Laulund87

Jeg var indlagt med min datter 8 uger fra hun blev født. Hun lå på intensiv og børneafdelingen og de lagde hende på maven. Jeg undrede mig over det, men de sagde det var bedst og det ikke passer at de ikke må ligge på maven

Anmeld

25. maj 2010

Helle30

Hvad jeg har læst og hørt er, at barnet må ligge på maven, når det begynder at gøre det af sig selv - og derudover, når det er 6 mdr. Vi har ladet begge vores piger ligge som de gjorde af sig selv, og begge begyndte at mosle rundt v. omkring 6 mdr.

- Helle

Anmeld

25. maj 2010

Pige2009

Jeg ville også bare lade ham ligge på maven, da det åbenbart er det, han foretrækker

Anmeld

25. maj 2010

MetteMTH

Det kan godt være farligt at lade dem sove på maven, da det kan fører til vugge død.

Anmeld

25. maj 2010

MetteMTH

Det første år må de ikke sove på maven, det har jeg fået at vide.

Anmeld

25. maj 2010

anna-jonas

Sundhedsstyrelsen anbefaler at spædbørn ikke sover på maven................først når de selv kan vende sig. Så lad du bare Silas sove på maven.

Anmeld

25. maj 2010

Pikku Myy

Vi fik at vide at barnet må sove på maven, når det selv vender sig om på maven. Går ud fra at det handler om at barnet, fra det tidspunkt, med sikkerhed har styrke nok i ryggen til også at kunne løfte hovedet hvis det ligger dumt (fx med ansigtet ned i madrassen).

Hvis du er meget i tvivl (kan se der er mange forskellige holdninger), synes jeg du skal spørge din SP, men hvis det var min søn, ville jeg lade ham ligge :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.