Positiv test = ikke gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.321 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. juni 2008

Kloster

Ikke mig... Desværre...

Men har en god veninde, som testede sig gravid med en hjemmetest flere dage før hun skulle have sin mens.
Min påstand er så, at den ikke er sikker pga det var flere dage før forventet mens.

Jeg synes at have hørt om flere, der har testet positev før forventet mens, men endte med at slet ikke være gravid.

Er jeg helt forkert på den ell (?)

(H)
Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2008

Plysbjørnen

Det kan jeg mindes jeg også har hørt... mener der er noget med at den godt kan blive positiv mens ægget forsøger at sætte sig fast... og det bare ikke er altid det lykkedes at blive hængene...

Betina1978

Anmeld

15. juni 2008

Tynen

Det er sikkert en biokemisk graviditet hun har haft.
Altså hvor det befrugtede æg bliver afstødt ved næste mens.

Det er muligvis derfor man ikke "må" teste før tid - Er ikke sikker, men bare mit bud på det.

Anmeld

15. juni 2008

Honningblomst

Hvorfor skulle hun ikke være gravid?? Fordi den er taget dage før forventet mens eller??
Ja, hun kan begynde at bløde, men det kan hun jo også efter forventet mens.
jeg har alle gange testet før mens og fået tre drenge ud af det.
Den sidste gang kunne jeg teste allerede fem dage efter ægløsning, dvs 9 dage før mens...og han står altså her og spiller mundharmonika...
Så tillykke til din gravide veninde...
Knus..

Anmeld

15. juni 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tynen skriver:

Det er sikkert en biokemisk graviditet hun har haft.
Altså hvor det befrugtede æg bliver afstødt ved næste mens.

Det er muligvis derfor man ikke "må" teste før tid - Er ikke sikker, men bare mit bud på det.

Netop. Man er altid biokemisk gravid de første 3 uger af graviditeten, dvs. fra uge 3-5. Her "testes" fosteranlægget for, om det kan udvikle sig til en levedygtig graviditet. 50 % af alle graviditeter går til grunde, de fleste, før man finder ud af, at man er gravid og altså inden for de første 3 uger efter befrugtning. Det er derfor, at det er dumt at teste for tidligt, da der er den store risiko for, at graviditeten går til grunde. Først efter 5. uge, når hjertet begynder at slå, kan man være mere sikker på en positiv test.

Anmeld

15. juni 2008

Regine

jeg har en veninde der har en syg dom som gør at hun altid vil teste positiv på en gravitets test.. så når hun skal testes skal hun scannes..;-)

Anmeld

15. juni 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg fik afvide af min læge da jeg testede positiv med Jesse, at man kan have falsk negativ, men ikke falsk positiv. Men det gælder kun hvis det er efter den første mens (eller udeblevende)

Anmeld

15. juni 2008

Mie A

Ja det er rigtigt at hun sagtens kan nå at få en biokemisk abort - at ægget ikke sætter sig fast, når hun tester før tid. Men det kan også sagtens ende med et dejligt barn om 9 måneder...
hendes krop danner hcg og dermed er ægget befrugtet.
Jeg selv testede positiv da jeg var 3 uger henne - og er idag 19+1 :)

Knus Mie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.