Hej
Uha jeg elsker hjemmelavet lasagna 
Okay når jeg er doven plejer jeg at lave en Dolmio-kødsovs (en krukke Dolmio, oksehak og ekstra løg)
Ellers plejer jeg at lave kødsovsen nogenlunde sådan her. Jeg bruger ingen bestemt opskrift, så det er lidt svært at sige hvor meget nøjagtigt jeg bruger af de diverse råvarer.
Kødsovs: oksehak, 1-2 løg, hakkede, 2-3 fed hvidløg, pressede, 1 dåse tomatpure, 1 dåse grofthakkede tomater, salt og peber efter behov, oregano, basilikum... og de andre kydderier er lidt efter humør og hvad jeg lige har stående, evt. rosmarin og/eller paprika
Hvid sovs: margarine, mel, mælk, salt, peber og reven muskatnød
Lasgnaplader, parmesan og reven mozerella
Kødsovs: Varm lidt olie i en gryde. Svits løgene og hvidløgene i olien. Brun kødet. Tilsæt de øvrige ingredienser.
Hvid sovs: Opbagt sovs. Smelt margarinen. Tilsæt mel til det bliver til en fast masse. Tilsæt mælk, kun lidt ad gangen, og pisk/rør godt, så du undgår at sovsen bliver klumpet. Smag tilmed salt, peber og reven muskatnød.
Smør et ildfast fad. Læg skiftevis kødsovs, hvid sovs, parmesanost og lasagnaplader i fadet og afslut med den hvide sovs øverst. Drys reven mozerella over retten og bag ved ca. 180 grader i 30-40 min. Afhænger af mængde og ovn.
Sommetider har jeg lagt lasagnapladerne i blød elller bruger de helt friske. Så tager det lidt kortere tid.
Så at jeg undgår at osten bliver brændt ovenpå, lægger jeg ofte et lag sølvpapir på i starten.
Spis din lasagna med frisk salat og noget lækkert brød.
Mums... nu har jeg også lyst til lasagna