Bækken og Fysioterapeut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

873 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Englebisse

Jeg har lige været ved læge fordi jeg har haft spændinger i maven, men nu er gået ned til skamben, hofter og lænd. Det viser sig at mit bækken er begyndt at løsne sig og lægen lavde en henvisning til en fysioterapeut. lægen sagde også jeg skulle sygemeldes indtil jeg gik på barsel. Dejligt en læge endelig tog mig lidt seriøst.

Jeg ville hører om der nogle der kender til at gå hos en fysioterapeut med bækkent og hvad øvelser lavede I osv.??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

iris-mor

Ja det er dejligt med en forstående læge, det andet har man bare overhovedet ikke brug for når man er gravid.

Jeg fik også en henvisning for noget der ligende bækkenløsning - og jeg siger dig det hjalp. Jeg trænede selv en hel del før og i starten af graviditeten, men måte stoppe i 5. mdr pga smerter. Jeg kunne næsten ikke gå da jeg kom til fyssen, og allerede efter første gang kunne jeg mærke en forskel. Men det var opvarmning(cykling), en del boldøvelser, bla. bold bag ryg og gå ned i knæ, sid på bolden og løft en fod/ben af gangen, kryds eller diagonal øvelser både i kattestilling og siddende på bold, en hvor jeg skulle hive den der bøjle med vægt på og så at stå på klude for at øve og øge min stabilitet i bækken - eller hvor det var.

Men komsisk er at efter fødslen gik jeg til min trylle sportmassør, han så på mig og trykkede på noget ved mine hofter og vups, ingen smerter mere. Jeg ærgrede mig faktisk over at jeg ikke havde startet med ham.

rigtig god fornøjelse

Anmeld

25. maj 2010

iris-mor

Nå ja og så alle de f...... maveøvelser

Anmeld

25. maj 2010

Englebisse

iris-mor skriver:

Ja det er dejligt med en forstående læge, det andet har man bare overhovedet ikke brug for når man er gravid.

Jeg fik også en henvisning for noget der ligende bækkenløsning - og jeg siger dig det hjalp. Jeg trænede selv en hel del før og i starten af graviditeten, men måte stoppe i 5. mdr pga smerter. Jeg kunne næsten ikke gå da jeg kom til fyssen, og allerede efter første gang kunne jeg mærke en forskel. Men det var opvarmning(cykling), en del boldøvelser, bla. bold bag ryg og gå ned i knæ, sid på bolden og løft en fod/ben af gangen, kryds eller diagonal øvelser både i kattestilling og siddende på bold, en hvor jeg skulle hive den der bøjle med vægt på og så at stå på klude for at øve og øge min stabilitet i bækken - eller hvor det var.

Men komsisk er at efter fødslen gik jeg til min trylle sportmassør, han så på mig og trykkede på noget ved mine hofter og vups, ingen smerter mere. Jeg ærgrede mig faktisk over at jeg ikke havde startet med ham.

rigtig god fornøjelse

Tak for dit svar Så er meget af det er træning af bækkent kan jeg forstå. Det bliver spændende når jeg skal igang og om det vil hjælpe. Dog har jeg ikke så mange smerter hvis jeg tager den med ro, men når jeg har været på arbejde er jeg helt ødelagt i mine hofter og lænd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.