Spareplaner i velfærdsamfundet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. maj 2010

Pige2009

I disse krisetider hvor der tales om indhug og spareplaner i alle ender af samfundet, synes jeg det kunne være interessant at høre, hvor I mener der bør spares for at få afviklet statsgælden? Der må meget gerne begrundes, så vi kan få en saglig og informativ debat.

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

Svei

Bare jeg dog havde forstand på det...jeg ved mere hvor jeg ikke synes der skal spares...men altså, stod det til mig så sparede vi millitæret væk og jeg aner ikke hvad konsekvensen er, men jeg synes bare krig og brug af penge på det område er tåbeligt.

Anmeld

24. maj 2010

Ni-ko-li-ne

altså for min skyld måtte man gerne sætte skatten op 1% i to år.....  så er alle med til at betale.....

Anmeld

24. maj 2010

Svei

ka-ri-na skriver:

altså for min skyld måtte man gerne sætte skatten op 1% i to år.....  så er alle med til at betale.....

Ja, det er da den letteste måde...den er jeg også med på, helt sikkert...

Anmeld

24. maj 2010

Mie A

ka-ri-na skriver:

Fuldstændig enig

Anmeld

24. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Yrsa skriver:

Ja, det er da den letteste måde...den er jeg også med på, helt sikkert...

altså, den plan de har nu, der kan jeg ikke se hvordan alle er med til at betale...

jeg kan se at ministrene betaler 3 eller var det 5% af deres løn, og at alle på overførselsindkomst giver noget, men hvad med resten?

Anmeld

24. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Mie A skriver:

Fuldstændig enig

men så er der sikkert nogen der vil sige, at skatten (af princip) ikke skal op osv osv...

Anmeld

24. maj 2010

Svei

ka-ri-na skriver:

altså, den plan de har nu, der kan jeg ikke se hvordan alle er med til at betale...

jeg kan se at ministrene betaler 3 eller var det 5% af deres løn, og at alle på overførselsindkomst giver noget, men hvad med resten?

Jeg har slet ikke sat mig ind i hvad de vil gøre...kan du kort skitsere..

Anmeld

24. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Yrsa skriver:

Jeg har slet ikke sat mig ind i hvad de vil gøre...kan du kort skitsere..

det store af det hele er, at de fastfryser satserne for overførselsindkomster, som de er nu i to år... dvs. SU, KH, BH, Førtidspension, sygedagpenge, pension osv... satserne stiger ikke de næste to år

ministrene kviterer så med at gå 3 eller 5% ned i løn (jeg husker ikk om det er 3 el 5)

Anmeld

24. maj 2010

Svei

ka-ri-na skriver:

det store af det hele er, at de fastfryser satserne for overførselsindkomster, som de er nu i to år... dvs. SU, KH, BH, Førtidspension, sygedagpenge, pension osv... satserne stiger ikke de næste to år

ministrene kviterer så med at gå 3 eller 5% ned i løn (jeg husker ikk om det er 3 el 5)

Øh, hvad så med alle de andre og der er da vidst mange.... var der ikke noget med at dagpenge perioden skulle ned på to år kun?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.