Wuup wuup! - Turen går til Rom! :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.178 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. maj 2010

BubbieBear

Manden og jeg har valgt at fejre 2 års dag i Rom

Men men men.. Man skal jo ud og se noget også!

Jeg har siddet og kigget rundt på nettet, og der er simpelthen så meget at vælge imellem Nogen der har været der og evt. kan anbefale nogle fantastiske steder man bare MÅ se eller en hyggelig ikke alt for dyr resturant?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

Susanne79

Når man er i Rom, skal man besøge Peters kirken. Det er et fantastisk værk, men man skal bruge mindst en hel dag hvis man skal se både peters kirken, op i kuplen og besøge museum.

Desuden så er Piazza Navona klart et besøg værd. Her ligger der også nogle fantastiske restauranter. 

I området omkring Pantheon findes der masser af hyggelige gader med restauranter.

Hvornår skal i afsted? 

Anmeld

24. maj 2010

BubbieBear

Susanne79 skriver:

Når man er i Rom, skal man besøge Peters kirken. Det er et fantastisk værk, men man skal bruge mindst en hel dag hvis man skal se både peters kirken, op i kuplen og besøge museum.

Desuden så er Piazza Navona klart et besøg værd. Her ligger der også nogle fantastiske restauranter. 

I området omkring Pantheon findes der masser af hyggelige gader med restauranter.

Hvornår skal i afsted? 

Vi skal afsted på fredag 5 dage. Mmm.

Anmeld

24. maj 2010

LifeIsGreat

Har I mulighed, så tag til Pompeij. Ellers er der masser at se indenfor gå afstand i Rom. På de fleste hoteller ligger der et kort over byen med de ting man kan se

Anmeld

24. maj 2010

BubbieBear

Sommerfugl26 skriver:

Har I mulighed, så tag til Pompeij. Ellers er der masser at se indenfor gå afstand i Rom. På de fleste hoteller ligger der et kort over byen med de ting man kan se

Vi skal bo på en campingplads en halv time fra Rom ca. Synes nemlig ikke jeg kunne finde et okay billigt hotel i rom :/. Men måske er der noget turistinfo på campingpladsen. Tager på bib imorgen for at se om der ikke liiige skulle være en bog eller 2 om Rom

Anmeld

24. maj 2010

ekzunz

Åhhh - hvor er jeg misundelig.... Rom er smuk og fantastisk.

Der er rigtigt mange ting at se på, og jeg synes at bare det at gå rundt og indsnuse atmosfæren og kigge på den smukke by er fantastisk.

De traditionelle ting er jo Den Spanske Trappe (som skuffer lidt synes jeg) Coloseum (staves?), Peters Kirken og så selvfølgelig alle de smukke Piazza'er, hvor Piazza Navona virkelig kan anbefales. Men jeg tror ikke at ville lave heldags-planer, men udvælge ting som jeg bare ville se og så ellers bare nyde byen resten af tiden.

Rigtig god tur...

Anmeld

25. maj 2010

Susanne79

BubbieBear skriver:

Vi skal afsted på fredag 5 dage. Mmm.

Er da slet ikke misundelig....... Rom er dejlig i denne tid. Varmt, men ikke for varmt. Turister, men ikke højsæson. Vi var dernede i august sidste år.

prøv at få fat i "Turen går til Rom", den er god som guide.

Anmeld

25. maj 2010

BubbieBear

Znuzke skriver:

Åhhh - hvor er jeg misundelig.... Rom er smuk og fantastisk.

Der er rigtigt mange ting at se på, og jeg synes at bare det at gå rundt og indsnuse atmosfæren og kigge på den smukke by er fantastisk.

De traditionelle ting er jo Den Spanske Trappe (som skuffer lidt synes jeg) Coloseum (staves?), Peters Kirken og så selvfølgelig alle de smukke Piazza'er, hvor Piazza Navona virkelig kan anbefales. Men jeg tror ikke at ville lave heldags-planer, men udvælge ting som jeg bare ville se og så ellers bare nyde byen resten af tiden.

Rigtig god tur...

Tak tak tak

Altså jeg fandt en hjemmeside: www.rom-guide.dk

Men der er så mange kort derinde at jeg ikke synes jeg kan finde Piazza Navona nogen steder

Anmeld

25. maj 2010

ekzunz

BubbieBear skriver:

Tak tak tak

Men der er så mange kort derinde at jeg ikke synes jeg kan finde Piazza Navona nogen steder

Tænk - jeg synes at den var lige der hvor vi egentligt forventede at finde den uden overhovdet at kunne finde vej... Forstået på den måde at vi var 2 kvinder uden stedsans og det var bare så nemt at finde rundt.... Hmmm - jeg kan slet ikke forklare mig - jeg får bare varme dejlige tanker når jeg tænker på Rom...

Man går og går og pludselig ligger den lige der - hmmm - tæt på Campo dei Fiori - sådan husker jeg det ihvertfald....

Godt jeg ikke skal skrive en guide....

Anmeld

25. maj 2010

ekzunz

BubbieBear skriver:

Tak tak tak

Prøv Google maps - det har jeg lige gjort - og den ligger altså lige der hvor den plejer....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.