Hvor det sårer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

780 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. maj 2010

Anonym trådstarter

øv øv øv, min veninde og jeg startede ca samme tid med projekt baby, og gik ikke længe før hun var gravid, jeg kæmper stadig og efter 2 SAér gør det bare så ondt, at jeg konstant ser hendes opdateringer på facebook. Jeg vil da gerne se dem så ønsker ikke at blokere hende, og er jo super glad på hendes vegne, men hvor gør det ondt når det bare er hele tiden, jeg kan se de opdateringer.

Det er jo ikke bare engang imellem, nej det er ca hver 3 time hun opdaterer, med, nu er trmmesengen samlet, så er autostolen købt, så er vuggen på plads, nu er puslebordet købt, nu er puslebordet samlet, så blev boghylden sat op, nu er bøger på plads aarrrrhhh, det gør så ondt fordi det er så konstant og hele tiden man bare får påmindelsen om at det endnu ikke er lykkedes for en selv, og kan slet ikke få mig sig selv til at sige det til hende, så tætte er vi heller ikke, og synes jo heller ikke jeg vil stå i vejen for hendes, totale baby lykke.

Synes bare det er så hårdt

Jeg er anonym, da jeg ved hun også er på babyforum, og jo ikke vil såre hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

sufinurs

Anonym skriver:

øv øv øv, min veninde og jeg startede ca samme tid med projekt baby, og gik ikke længe før hun var gravid, jeg kæmper stadig og efter 2 SAér gør det bare så ondt, at jeg konstant ser hendes opdateringer på facebook. Jeg vil da gerne se dem så ønsker ikke at blokere hende, og er jo super glad på hendes vegne, men hvor gør det ondt når det bare er hele tiden, jeg kan se de opdateringer.

Det er jo ikke bare engang imellem, nej det er ca hver 3 time hun opdaterer, med, nu er trmmesengen samlet, så er autostolen købt, så er vuggen på plads, nu er puslebordet købt, nu er puslebordet samlet, så blev boghylden sat op, nu er bøger på plads aarrrrhhh, det gør så ondt fordi det er så konstant og hele tiden man bare får påmindelsen om at det endnu ikke er lykkedes for en selv, og kan slet ikke få mig sig selv til at sige det til hende, så tætte er vi heller ikke, og synes jo heller ikke jeg vil stå i vejen for hendes, totale baby lykke.

øv hvor gør det ondt at læse, du får masse af kramer herfra og krydser fingre for at det bliver din tur snart og at det hele går godt .. måske kunne du prøve at snakke med hende og endda foreslå hende, at I holder facebook-pause idet I er gode veninder .. facebook er mere vigtigt for folk, der aldrig ser hinanden.. og det kan være for meget med de mange opdateringer :-(

jeg føler med dig 100% op med humøret, snak med hende, hun SKAL forstå dig.. det kunne lige så godt være hende i din situation

knuuuuuuuuuuuus Sufinurs

Anmeld

24. maj 2010

otlitrom

Øv, hvor må det være hårdt!

Vi er selv blevet overhalet indenom en del gange, hvis man kan sige det på den måde... Hold op, hvor er alle bare blevet gravide i de 29 mdr vi har prøvet... Og jeg har også været ved at gå amok, og har haft svært ved at tale med de gravide.

Ved de veninder/bekendte der rigtig har betydet noget har jeg meldt klart ud. Sendt et FB-brev f.x. og fortalt, at er jeg lidt fraværende eller lidt anderledes omkring dem, så er det fordi jeg har det lidt svært med at de er gravide. Ikke at jeg ikke under dem det og er glad på deres vegne, men fordi min egen smerte over manglende graviditet er så stor. Og det har de stor forståelse for - hvis de er sande venner!

Derudover kan du "blokere" folk på FB, så deres status ikke popper op i din newsfeed, så sparer du dig selv lidt på den måde. De finder ikke ud af det! Måske en mulighed?

Jeg håber snart lykken kommer hjemme hos Jer, så du ikke længere skal tænke disse tanker. For de er hårde at gå med!

Anmeld

24. maj 2010

Bondepigen

Anonym skriver:

Jeg véd det er hårdt, når man selv brændende ønsker sig et barn og det ikke lykkes, så bliver man ked af det, når man hele tiden bliver mindet om det som andre har, men man ikke selv har.

Men sandheden er jo, at man ikke kan bestemme, hvad folk skriver i deres status, for som du selv siger, vil du jo ikke stå i vejen for hendes lykke.

Jeg synes absolut det vil være en god idé, som sufinurs skriver, at holde pause fra hinanden på facebook, men sig det som du har sagt her, at det er hårdt for dig at læse hele tiden, men at du ikke ønsker at stå i vejen for hendes lykke... så er jeg ret sikker på, hun forstår!!!

og rigtig meget held og lykke med det hele!

Anmeld

24. maj 2010

Rillo

Åhh hvor jeg kender det!!!

Vi mistede d. 25. marts Kamma i 21. graviditets uge..og vi prøver nu igen..og har det simpelhen så svært evd andre bekendte der bliver gravide og som føder smukke dejlige LEVENDE børn, og en i familien har termin en måned før ejg ahvde..og hun opdatere også jævnligt på FB åhh det gør sgu så ondt!

Men vi er bare nødt til at tro på vores tur også kommer

Anmeld

24. maj 2010

Svei

Ja, det er hårdt at blive mindet om at andre har det man selv så brændende ønsker sig....

Jeg ville lige gøre sådan at jeg ikke kunne se hendes status, så selvom du ved det findes, så er det nemmere når ikke det kastes op i hovedet på dig hver gang du er på fb.

Anmeld

24. maj 2010

sufinurs

bondepigen skriver:

Jeg synes absolut det vil være en god idé, som sufinurs skriver, at holde pause fra hinanden på facebook, men sig det som du har sagt her, at det er hårdt for dig at læse hele tiden, men at du ikke ønsker at stå i vejen for hendes lykke... så er jeg ret sikker på, hun forstår!!!

Jeg læste et andet sted, at man kan "blokere" de andres status' opdatering - super idé ;D .. ellers snakke med hende.. jeg vil bestemt ikke blive sur, hvis en veninde slettede mig pga min "status" om gravididet ..  (bare hun fortæller mig først)

Anmeld

24. maj 2010

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Øv, hvor må det være hårdt!

Vi er selv blevet overhalet indenom en del gange, hvis man kan sige det på den måde... Hold op, hvor er alle bare blevet gravide i de 29 mdr vi har prøvet... Og jeg har også været ved at gå amok, og har haft svært ved at tale med de gravide.

Ved de veninder/bekendte der rigtig har betydet noget har jeg meldt klart ud. Sendt et FB-brev f.x. og fortalt, at er jeg lidt fraværende eller lidt anderledes omkring dem, så er det fordi jeg har det lidt svært med at de er gravide. Ikke at jeg ikke under dem det og er glad på deres vegne, men fordi min egen smerte over manglende graviditet er så stor. Og det har de stor forståelse for - hvis de er sande venner!

Derudover kan du "blokere" folk på FB, så deres status ikke popper op i din newsfeed, så sparer du dig selv lidt på den måde. De finder ikke ud af det! Måske en mulighed?

Jeg håber snart lykken kommer hjemme hos Jer, så du ikke længere skal tænke disse tanker. For de er hårde at gå med!

tak for forståelsen, problemet her er at det nok nærmere er en bekendt veninde, og kun har kontakt med hende gennem facebok, derfor ville jeg nødigt slette/blokere hende, men damn det gør ondt, men synes også kun det netop er fordi hun opdaterer SÅ mange gange om dagen, det er hele tiden, for ellers synes jeg, at jeg klarer det til UG. Men synes dælme det r hårdt, når det er flere gange om dagen man bliver påmindet gennem opdateringerne

Anmeld

24. maj 2010

Anonym trådstarter

Rillo skriver:

Åhh hvor jeg kender det!!!

Vi mistede d. 25. marts Kamma i 21. graviditets uge..og vi prøver nu igen..og har det simpelhen så svært evd andre bekendte der bliver gravide og som føder smukke dejlige LEVENDE børn, og en i familien har termin en måned før ejg ahvde..og hun opdatere også jævnligt på FB åhh det gør sgu så ondt!

Men vi er bare nødt til at tro på vores tur også kommer

føler med dig, og ja hvor har du ret, vores tur skal også nok komme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.