Feriepenge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

814 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. maj 2010

MetteMTH

Hej

Jeg er sygemeldt/fraværsmeldt indtil min barsel, men kan man egentlig få sine feriepenge udbetalt når man er sygemeldt eller på barsel?

Mvh. Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

Pige2009

Mette88 skriver:

Hej

Jeg er sygemeldt/fraværsmeldt indtil min barsel, men kan man egentlig få sine feriepenge udbetalt når man er sygemeldt eller på barsel?

Mvh. Mette

Du kan ikke modtage feriepenge mens du er på barsel, ligesom du heller ikke kan modtage løn og feriepenge samtidigt. Ferien udskydes derfor til næste år

K.h. Linda

Anmeld

24. maj 2010

MetteMTH

Baagøe skriver:

Du kan ikke modtage feriepenge mens du er på barsel, ligesom du heller ikke kan modtage løn og feriepenge samtidigt. Ferien udskydes derfor til næste år

K.h. Linda

http://www.krifa.dk/fs/ferie/feriepenge.aspx

Anmeld

24. maj 2010

MetteMTH

Mette88 skriver:

Jeg fandt lige dette klip.

Anmeld

24. maj 2010

Pige2009

Mette88 skriver:

Ja, og der står også, at man ikke kan modtage feriepenge samtidig med overførselsindkomst Selvom det egentlig handler om optjening af feriepenge...

Anmeld

24. maj 2010

neddi1

Jeg snakkede med kommunen som skulle udbetale mine feriepenge. De sagde at hvis jeg ikke har mulighed for at holde mine 3 uger inden 1. sep, bliver de udbetalt der - det der så er tilbage skal jeg holde når min barsel er færdig..

Anmeld

24. maj 2010

lion

Hvis du ikk har mulighed for at holde din ferie inden ferieåret udløber, bliver dine feriepenge udbetalt, Men det er jo først 30 april 2011 at ferieåret er slut

Anmeld

24. maj 2010

Stumpen

Jeg fik mine restferiepenge udbetalt, mens jeg var på barsel, om det kun kunne lade sige gøre fordi jeg var på barsel og arbejdsløs ved jeg ikke...

Anmeld

24. maj 2010

Mette+Mathias

Hej

Mvh. Mette

Du kan få feriepengene for hovedferien (de 3 uger) udbetalt (eller gemme til næste år) når hovedferieperioden er slut (jeg kan ikke huske om det er 1. eller 30. sept. Du kan få resten af pengene udbetalt (eller gemme dem) når ferieåret er slut 30. april, hvis du har haft en feriehindring hele året. Hvis din feriehindring stopper i f.eks. januar skal du afholde ferien og kan kun gemme/få udbetalt efter alm. regler.

Og det er sådan det er!

Anmeld

24. maj 2010

Valle81

Mette+Mathias skriver:

Du kan få feriepengene for hovedferien (de 3 uger) udbetalt (eller gemme til næste år) når hovedferieperioden er slut (jeg kan ikke huske om det er 1. eller 30. sept. Du kan få resten af pengene udbetalt (eller gemme dem) når ferieåret er slut 30. april, hvis du har haft en feriehindring hele året. Hvis din feriehindring stopper i f.eks. januar skal du afholde ferien og kan kun gemme/få udbetalt efter alm. regler.

Og det er sådan det er!

Nemlig lige præcis:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.