Et dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. maj 2010

AnneBJ

Jeg er blevet kontaktet af en familie, som kunne tænke sig at have mig som barnepige. Jeg har passet rigtig, rigtig mange børn gennem tiden, så hun kendte nogen, som kender nogen som kender... som jeg åbenbart har passet børn for

Hun spørger om jeg er interesseret i at passe deres søn, på ca. 2½ ca. en gang om ugen. De bor rigtig tæt på mig, jeg har tiden osv. og alt i alt lyder det fint og jeg gider godt! MEN: hun spørger også hvor længe jeg kan "være" hos dem - altså om de kan regne med mig for et år? Og det synes jeg godt nok er svært at svare på, når vi gerne selv vil have børn.

Forhåbentlig lykkes det os i denne omgang, og i så fald kan jeg jo love dem omkring et halvt år +/- .. omvendt kan det vare flere år før det lykkes os; hvorfor jeg nemt kunne have lovet dem et år?

Og hvis jeg siger ja til et år, (det er ikke med kontrakt eller noget - bare samvittighed), hvordan kringler jeg mig så ud af, at jeg (evt) er højgravid om 9. mdr... ved at sige det var en smutter?

Synes det er svært, og håber I har nogle input!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2010

Vidunderligeunger

hm... kan du ikke sige til hende at du, so far, gerne vil binde dig for ½ år, og så kan I se derefter... hvis du endnu ikke er gravid, eller lige er blevet det, så kan du jo tage 3-6 mdr mere ?? det ville jeg ha gjort.. 

Anmeld

22. maj 2010

Miss Tina

Jeg ville nok være så ærlig og sige at vi selv har planer om at få børn og det er ik lige til at vide hvor lang tid der går.

spør om det ik er muligt at sige ja til ½ år ad gangen

Anmeld

23. maj 2010

Decoban

Jeg ville bare være ærlig og sige det som det er. At du meget gerne vil passe deres barn, men at de skal være klar over at du selv er i gang med at forsøge at få barn, og at du jo af gode grunde ikke ved hvornår det lykkedes, og dermed heller ikke hvor længe de kna regne med dig, men som minimum kan du love dem 6-7 mdr, hvis du får en problemfri graviditet og det lykkedes med det samme...

SÅ må de jo selv vurdere hvor ivrrig de er efter at få netop dig som barnepige...

Anmeld

7. juni 2010

AnneBJ

Tak for Jeres input - fulgte Jeres råd og skrev til moderen at vi forsøgte osv.

Har intet hørt siden, så må gå ud fra, hun ikke synes jeg skal være deres barnepige
Men tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.