Baby 8 uger - spørgsmål om afføring...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.263 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. maj 2010

Tulle28

Ja... En ny uge = nye spørgsmål!

Nu er vores datter blevet godt 8 uger, og de sidste halvanden til 2 uger er hun gået fra at have have afføring flere gange hver dag til kun at have hver anden - og nu er vi på 5 dagen uden noget i bleen andet end tis. Hun virker ikke til at være generet af det og prutter også lystigt Hun har indtil for ganske nylig været meget plaget af ikke at kunne komme af med prutterne, så jeg vil egentlig hellere at hun har mindre afføring og ro i maven frem for mere afføring og smertefulde prutter!

Jeg har læst at det er helt normalt at der kan gå flere dage imellem uden noget når de bliver lidt ældre - men hvor tit har jeres?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2010

B&J

min dreng er godt nok 2mdr og 18 dage og han har hver anden dag... men en jeg arbejde med hendes dreng gik der en uge imellem hver gang før han havde afføring og det fortalte lægen til hende det var helt normalt... men hvis de har lidt ondt i maven og ikke kan komme af med prutter... så kan man købe mylicon dråber det kan hjælpe med af løsne luften i maven det fik vores dreng i 2 uger nogle´har brug for det i lang tid andre ikke min SP sagde når i har lyst så prøv af stoppe hvis der ikke sker noget så bare stop hvis han får mave problemer igen så giv ham det  for vores dreng ville heller ikke rigtigt prutte da han var de 2-3 uger men nu ingen problemer

Anmeld

22. maj 2010

Tulle28 skriver:

Nu er vores datter blevet godt 8 uger, og de sidste halvanden til 2 uger er hun gået fra at have have afføring flere gange hver dag til kun at have hver anden - og nu er vi på 5 dagen uden noget i bleen andet end tis. Hun virker ikke til at være generet af det og prutter også lystigt Hun har indtil for ganske nylig været meget plaget af ikke at kunne komme af med prutterne, så jeg vil egentlig hellere at hun har mindre afføring og ro i maven frem for mere afføring og smertefulde prutter!

Jeg har læst at det er helt normalt at der kan gå flere dage imellem uden noget når de bliver lidt ældre - men hvor tit har jeres?

Hejsa!

Får hun mme eller ammer du hende??  Modermælk kan aldrig gi forstoppelse, så min sundhedsplejske sagde at det var helt okay at de lige pludselig ikke havde afføring i 10 dage, vis man kun ammer..

Stine og Lisa.

Anmeld

22. maj 2010

Tulle28

Tilmeldt skriver:

Hejsa!

Får hun mme eller ammer du hende??  Modermælk kan aldrig gi forstoppelse, så min sundhedsplejske sagde at det var helt okay at de lige pludselig ikke havde afføring i 10 dage, vis man kun ammer..

Stine og Lisa.

Nå ja - det glemte jeg lige at skrive. Jeg fuldammer hende 

Anmeld

22. maj 2010

lisbethita

Tulle28 skriver:

Hej!!! Jeg kender kun svaret for ammebørn. Der kan gå op til 20 dage mellem afføring, så bare roligt!!! Det er meget forskelligt hvor tit min datter på 8 uger har afføring. Som regelt 1-2 gange om dagen. Men der er også perioder hvor der intet kommer. Det vigtigste er, at hun tisser!!!! Så skal du ikke være nervøs. Hvis hun får flaske - også hvis det kun er sup. så skal hun helst have afføring hver dag!

Held og lykke 

Anmeld

22. maj 2010

Halbschön

Tulle28 skriver:

Nå ja - det glemte jeg lige at skrive. Jeg fuldammer hende 

Sålænge hun er ammebarn, kan du ikke helt regne med afføringsrytmen ;-) Først når de ikke bliver fuldammet mere, så SKAL de af med noget hver dag ;-) Nicolai har altid skidt et par gange om dagen, og ca. samme tid, så det er så skønt at regne med ;-)

Anmeld

22. maj 2010

tumle81

Vil lige tilføje at min søn som er 7 mdr ikke er så begejstret for skemad endnu, derfor bliver han fortsat ammet meget.

Han har afføring ca hver 5-6 dag. Dette synes jeg jo var sjældent især da han får smagsprøver 2-3 gange daglig.

jeg snakkede med min sp og hun sagde at så længe han ikke virkede til at have ondt, havde træg aff (hård mave) var det helt ok også selvom jeg ikke fuldammer mere!!

Knus Kathrina

Anmeld

23. maj 2010

Decoban

Simone blev fuldammet i 5 mdr, og hun havde afføring 1-2 gange dagligt....

men hovedreglen siger at ammebørn bare skal have en affrøing hver 14.dag (men det må selvfølgelig gerne være oiftere., mens flaskebrn helst skal have hver dag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.