sutter uden phtalter og bisphenol A?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.830 visninger
21 svar
0 synes godt om
22. maj 2010

Kamelia

Min søn har brugt NUK narresutter og de skulle jo være ok. MEN min "lille" dreng må have en stor mund for han er begyndt at putte den helt ind i munden, med skjold og det hele.

Det er jeg bare ikke tryg ved og jeg vil rigtig gerne finde nogle med et større skjold!

Men det er så ikke nemt!

Han bruger de der anatomisk formede sutter, lige nu har han een af dem fra Bibs med rundt skjold, men dem er der jo alt muligt i.

Synes bare ikke jeg kn finde nogle med et ok skjold som så også er uden phtalater og bisphenol A.

Kender I nogle??

Kamelia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2010

oo

natursutten jeg ved ikke om det er det samme som NUK sutten, men de findes i hvert fald i forskellige størrelser.

Anmeld

22. maj 2010

Ni-ko-li-ne

vi bestiller hos navnesutten.dk eller babysutten.dk

det er de her sutter:

http://www.navnesutten.dk/Products.aspx?SalesArticleID=61

anatomiske, med stort skjold, fri for Bisphenol A og pftalater, og lavet af silicone = ingen allergi overfor gummi

Anmeld

22. maj 2010

Kamelia

Tjuhl skriver:

natursutten jeg ved ikke om det er det samme som NUK sutten, men de findes i hvert fald i forskellige størrelser.

Den tør jeg ikke købe da jeg flere steder har læst at den frigiver stoffer man mistænker for at være kræftfremkaldende!

Anmeld

22. maj 2010

Kamelia

ka-ri-na skriver:

vi bestiller hos navnesutten.dk eller babysutten.dk

det er de her sutter:

http://www.navnesutten.dk/Products.aspx?SalesArticleID=61

anatomiske, med stort skjold, fri for Bisphenol A og pftalater, og lavet af silicone = ingen allergi overfor gummi

hmmm det kunne jo være en løsning, men problemet med silikone er at de nemt bliver bidt i stykker! Har jeg hørt.......men jo så ikke prøvet dem endnu!

Anmeld

22. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Kamelia skriver:

hmmm det kunne jo være en løsning, men problemet med silikone er at de nemt bliver bidt i stykker! Har jeg hørt.......men jo så ikke prøvet dem endnu!

De fås også med gummi, samme sted... Nikoline bider en del i sutterne... Der er ikk sket noget endnu:0)

Anmeld

22. maj 2010

<3

Kamelia skriver:

Den tør jeg ikke købe da jeg flere steder har læst at den frigiver stoffer man mistænker for at være kræftfremkaldende!

Det har de trukket tilbage efter yderligere test - du kan altså roligt købe dem

Anmeld

22. maj 2010

XXSS

Kamelia skriver:

Min søn har brugt NUK narresutter og de skulle jo være ok. MEN min "lille" dreng må have en stor mund for han er begyndt at putte den helt ind i munden, med skjold og det hele.

Det er jeg bare ikke tryg ved og jeg vil rigtig gerne finde nogle med et større skjold!

Men det er så ikke nemt!

Han bruger de der anatomisk formede sutter, lige nu har han een af dem fra Bibs med rundt skjold, men dem er der jo alt muligt i.

Synes bare ikke jeg kn finde nogle med et ok skjold som så også er uden phtalater og bisphenol A.

Kender I nogle??

Kamelia

Natursutten er i sidste test blevet frikendt for phtalater og andet! - de udgav først en test, hvor de havde skrevet at den indeholdte det samme som de andre sutter - men sådan forhold det sig ikke alligevel, så du burde ikke være så nervøs for at købe den!

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1310753.ece

Anmeld

22. maj 2010

Kamelia

Tanja78 skriver:

Natursutten er i sidste test blevet frikendt for phtalater og andet! - de udgav først en test, hvor de havde skrevet at den indeholdte det samme som de andre sutter - men sådan forhold det sig ikke alligevel, så du burde ikke være så nervøs for at købe den!

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1310753.ece

Mjaa men det var en anden undersøgelse og et andet stof som netop blev frigivet når sutten blev våd af spyt!

Kan desværre ikke lige finde den artikel/undersøgelse, for den du henviser til, der er det jo kun phtalater de snakker om og det var ikke det jeg læste der var problemet!

Men åhhhh det er da også en jungel al det der gummi-halløj!

Anmeld

22. maj 2010

Kamelia

ka-ri-na skriver:

De fås også med gummi, samme sted... Nikoline bider en del i sutterne... Der er ikk sket noget endnu:0)

Ok! Mener nu også at huske at nr 1 havde MAM silikonesutter og dér skete intet.

Nu virker dit link ikke, så ved ikke præcis hvilken type af deres sutter du henviser til, har bare kigget på siden.

Men kender du størrelsen på dem oden ring og med flere huller i skjoldet?

Kamelia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.