Hvad er et spædbarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.302 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. maj 2010

Majeha

Nu så jeg lige den artikel med 14 mdr gamle spædbarn, der er blevet postet i et andet emne.

Har også før læst og hørt om "spædbarn på knap 2 år" og andre situationer, hvor ordet spædbarn, er blevet brugt.

Men hvor længe dækker betegnelsen spædbarn? Er der nogen normal aldersperiode?

Mener selv, at et spædbarn højst er et par mdr. Altså lille og ny"lavet"/nyfødt.

Og baby indtil 1 år.

Hvad mener I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

Margorie

Jeg tænker spædbarn- det er da når de er nyfødte? Og babyer til de er 1 år..

Anmeld

21. maj 2010

Corn

Jeg bliver også sådan lidt  når de kalder en fx 14 mdr for spædbarn...

Jeg vil kalde nyfødte for spædbarn, og babyer er de nok til omkring 1 år

Hentet fra Wikipedia:

Spædbarn eller baby anvendes oftest om et barn i alderen fra nyfødt indtil 12 måneders alderen.

Anmeld

21. maj 2010

Diana...

Jeg sagde spædbarn nyfødt til 3 måned så baby til et år og nu en lille dreng efter. 

Anmeld

21. maj 2010

<3

Ja men de officielle skillelinier er 0-2år er spædbørn iflg lovgivningen også 1-3 år er det man populært kalder tumlinger, men tror kun der er en officiel i den aldersgruppe og det er førskolealderen som så må være 2-6år? Det ved jeg ikke.

Men havde det oppe og vende med vores praktiserende under H1N1 da man endnu ikke vidste hvor slemt det ville blive og alle råbte op som var det den nye sorte pest, for Tjalfe (fra nov.07) nåede nemlig liige at kunne blive talt med som spædbarn (0-2år) i forbindelse med vaccine osv

Anmeld

21. maj 2010

Majeha

Kirle:

Kan slet ikke betragte min lille rod på 1½ som et spædbarn, hehe.

Anmeld

22. maj 2010

Michael healer

Majeha skriver:

Nu så jeg lige den artikel med 14 mdr gamle spædbarn, der er blevet postet i et andet emne.

Har også før læst og hørt om "spædbarn på knap 2 år" og andre situationer, hvor ordet spædbarn, er blevet brugt.

Men hvor længe dækker betegnelsen spædbarn? Er der nogen normal aldersperiode?

Mener selv, at et spædbarn højst er et par mdr. Altså lille og ny"lavet"/nyfødt.

Og baby indtil 1 år.

Hvad mener I?

Jeg er enig med dig

Spædbarn/nyfødt de første 2 måneder, der efter baby til 1 år, derefter tumling som jeg ikke helt ved hvornår slutter og så en lille dreng/pige

mvh Michael

Anmeld

22. maj 2010

Mira0911

Diana... skriver:

Jeg sagde spædbarn nyfødt til 3 måned så baby til et år og nu en lille dreng efter. 

Noget i samme stil her...

Men FAMILIEN, kalder hende en stor BABY! Ej nu må de holde... Hun er en pige... Grr...

Siger det til dem hver gang.. Hun er ikke nogen baby..

Anmeld

22. maj 2010

slettet_7530

Børn fra 0-1 år betegnes som spædbørn.

Anmeld

23. maj 2010

Decoban

Personligt betragter jeg barnet som et spædbarn, så ligge det kun får flaske/bryst og gennerelt ikke bevæger sig så voldsomt rundt, så omkring de 4 måneder....

når så man virkelig begynder at kunne se udvikling på det motoriske og spisen er der mere baby og barnet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.