Dyne... Og den har helt sikkert været oppe før..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. maj 2010

Mira0911

Hvornår bør man skifte over til Junior dyne?

Julie's dyne er stadig enorm til hende, synes jeg... Lige et spørgsmål til...

Hvad filan er der med "Bæreevne"? Har aldrig forstået det, og at det skal være så højt så muligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

Silvermist1

Hej

Jeg kan simpelthen ikke huske hvornår min ældste datter skiftede over til juniordyne, men min yngste datter på snart 8 mån skiftede for  nogle mån siden, da hun hele tiden sparkede babydynen af.

Jeg kopierer lige lidt ang. bærevne fra www.sengetoj.dk

Bæreevnen er udtryk for dunenes isoleringsevne og kvalitet. En høj bæreevne betyder, at fyldet er let og luftigt og isolerer godt. Det der skaber varmen i din dundyne er luften mellem dunene og ikke selve dunet. Det vil sige, at jo større dun og dunprocent din dyne indeholder, jo varmere er den.

Bæreevnen på en dundyne er fra 8 og helt op til 13 (for edderdun dog 16). Bæreevnen er altså med til at illustrere dynens kvalitet. Jo højere tal, jo bedre kvalitet af dun og fjer indeholder din dyne.

Teknisk set er bæreevnen den værdi, der i centimeter beskriver hvor meget 20 gram dun eller fjer presses sammen af en bestemt vægt. Gode dun indeholder meget luft, som derfor trykkes mindre sammen af vægten. Målingen foregår i et testrum på en specielt udviklet maskine. Det er en standardmaskine. Disse maskiner bliver brugt til alle målinger i hele Europa.""

Håber at du kan bruge det til noget

Anmeld

21. maj 2010

L-Mortil3

MoarJ skriver:

Hvornår bør man skifte over til Junior dyne?

Julie's dyne er stadig enorm til hende, synes jeg... Lige et spørgsmål til...

Hvad filan er der med "Bæreevne"? Har aldrig forstået det, og at det skal være så højt så muligt?

Jo større bæreevne, jo mere tæt og fildig er den, og isolerer derfor langt mere end en med lav bæreevne Så bæreevne betyder bare dunensisolationsværdi

Liam er 6 mdr og skifter til juniordyne i næste måned, hans babydyne er alt for lille til at kunne putte med i sengen.

Man "skal" jo ikke skifte Det gør man bare når man synes at nu trænger bejs til en større dyne Jeg kender mange der først har skiftet når bejs var 1 års tid

Anmeld

21. maj 2010

Mira0911

Line&Liam skriver:

Jo større bæreevne, jo mere tæt og fildig er den, og isolerer derfor langt mere end en med lav bæreevne Så bæreevne betyder bare dunensisolationsværdi

Liam er 6 mdr og skifter til juniordyne i næste måned, hans babydyne er alt for lille til at kunne putte med i sengen.

Man "skal" jo ikke skifte Det gør man bare når man synes at nu trænger bejs til en større dyne Jeg kender mange der først har skiftet når bejs var 1 års tid

Okey... Julie er snart 1½ synes stadig dynen er stor til hende...

Anmeld

21. maj 2010

Mira0911

Silvermist skriver:

Hej

Jeg kan simpelthen ikke huske hvornår min ældste datter skiftede over til juniordyne, men min yngste datter på snart 8 mån skiftede for  nogle mån siden, da hun hele tiden sparkede babydynen af.

Jeg kopierer lige lidt ang. bærevne fra www.sengetoj.dk

Bæreevnen er udtryk for dunenes isoleringsevne og kvalitet. En høj bæreevne betyder, at fyldet er let og luftigt og isolerer godt. Det der skaber varmen i din dundyne er luften mellem dunene og ikke selve dunet. Det vil sige, at jo større dun og dunprocent din dyne indeholder, jo varmere er den.

Bæreevnen på en dundyne er fra 8 og helt op til 13 (for edderdun dog 16). Bæreevnen er altså med til at illustrere dynens kvalitet. Jo højere tal, jo bedre kvalitet af dun og fjer indeholder din dyne.

Teknisk set er bæreevnen den værdi, der i centimeter beskriver hvor meget 20 gram dun eller fjer presses sammen af en bestemt vægt. Gode dun indeholder meget luft, som derfor trykkes mindre sammen af vægten. Målingen foregår i et testrum på en specielt udviklet maskine. Det er en standardmaskine. Disse maskiner bliver brugt til alle målinger i hele Europa.""

Håber at du kan bruge det til noget

Jeg blev noget klogere...

Anmeld

21. maj 2010

L-Mortil3

MoarJ skriver:

Okey... Julie er snart 1½ synes stadig dynen er stor til hende...

Så lad du hende bare beholde babydynen, den er ligeså god som juniordyner, den er jo bare lidt mindre, det er også synd hvis hun skal svømme helt væk i en stor dyne, når den lille er mere end rigeligt

Det er jo også vigtigt man ikke skifter før en barnet er stort nok til at kunne sparke dynen af hvis det bliver for varmt, jeg har bestemt også tænkt mig at bruge babydynen i f.eks. barnevognen helt ind til han er så stor han ikke kan ligge i den mere

Anmeld

21. maj 2010

MoarViborg

Maya fik sin junior dyne for 1 måned siden - og jeg synes også den er KÆMPE stor til hende i forhold til babydynen! Men den er dejlig putteagtig, og hun elsker den allerede

Anmeld

21. maj 2010

Pia.

Mine børn har altid haft Junior dyne - altså fra start af - jeg kan godt lige man kunne svøbe dynen om dem, derfor valgte jeg junior dyne med det samme - har kun brugt baby dyne i barnvognen eller som "nusse" dyne... Men de har ligget på halvdelen af dynen og resten over sig...

Knus Pia.

Anmeld

21. maj 2010

Diana...

Uhh det længe siden han fik junior dyne synes baby dynes var så lille til ham. Så han fik da han var 10 måneder tror jeg og han har aldrig sovet bedre han ELSKER sin dyne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.