krops spadsmer efter p-pille stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.128 visninger
1 svar
0 synes godt om
20. maj 2010

Maria-s

Hejsa,

Ja jeg ved egentlig ikke helt hvorfor jeg lige skriver herinde, men jeg havde bare lige brug for et eller andet sted at komme ud med mine frustrationer.

Efter jeg smed mine p-piller slut marts er min krop bare gået mere eller mindre amok!... JEg er klar over at man efter p stop begynder at kunne mærke sin cyklus igen, men helt ærligt.. Fra omkring ÆL vil jeg tro, sådan ca midt mellem mens så begynder "mens" smerterne at melde sig. Jeg er træt og mere end normalt synés jeg (har nu altid haft et godt sovehjerte) og lækker sulten konstant. Min mave rumler og jeg føler mig oppustet, maven spænder og jeg føler tit jeg skal på WC for nr 2 uden at kunne og har enormt meget luft i maven. (SORRY ved det er liidt klamt sådan at snakke om) jeg vil tro jeg har taget 2 -3 kg på og jeg synes jeg har meget svært ved at smide dem igen. JEg er ked af det. da jeg ikke føler mig så attraktiv over for min kæreste (selvom han på ingen måde siger at han synes dette). Jeg tænker nogen gange om det er fordi jeg uden at tænke over det, "tillader" mig selv at gå og hygge spise, at det er derfor jeg lige så stille stiger i vægt, eller om det decideret er fordi jeg er stoppet med p piller. Ja jeg ved egentlig ikke hvad jeg vlile med dette. Jeg er bare lidt frustret i dag tror jeg. Over om jeg vil blive ved med at tage på (uden at blive gravid selvfølgelig) og om jeg i det hele taget kan blive gravid?.. Jeg ved godt jeg virker lidt hylkerisk måske og i hvert fald utålmodig. Men jeg ville bare så godt vide hvorfor min krop opfører sig så underligt... Er det virkelig bare de p-piller..??

Nå skulle lige have lidt luft.. K.H. kropsspadseren!   ( som ikke er nede i kulkælderen og som godt kan smile fordi jeg jo er lykkelig over at jeg er igang med at starte projekt familie, men som bare lige er en smuuuule frustret bare lige nu. Har lovet mig selv ikke græde mere snot og komme igang med at gøre noget ved det fra i morgen, startnede med en indmelding nede i det lokale motions center).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

AnneBJ

Du kan tro jeg kan følge dig!! Det er helt normalt at opleve alle de kropsspasmer du gør Jeg stoppede med p-piller i januar og vi startede projekt baby i slutningen af marts. Jeg har virkeligt mærket min krop, efter den er begyndt at styre det hele selv, og jeg er lidt glad for at have være forskånet for alle de reaktioner den kommer med nu
Smerter før, under og efter mens og ÆL
Uren hud
Ændret appetit
Humørsvinger
Oppustethed
Kvalme
Hovedpiner (enten ikke skyggen af det i ugevis, eller kolosale hovedpiner flere dage i streg)

Osv. osv...

Det er med garanti ganske normalt,og bare kroppens tegn på, at den er ved at finde sig selv igen! Nogle gange strejfer tanken mig også; "kan jeg overhovedet blive gravid", men jeg forsøger at tage det stille og roligt, og håbe at det bare sker lige pludselig! Vi sexer når vi har lyst, men ikke sådan med at kl. 16 den og den dag er der ÆL og så skal det bare være - det har vi ikke lyst til. Det er selvfølgelig også medvirkende til at der kan gå længere tid før det lykkes.

Men op med humøret - jeg har selv stor gavn af, at forsøge at flytte fokus. Fx har jeg egentlig gerne ville tabe et par kg før vi begyndte på projekt baby, men pludselig meldte kæresten sig klar (jeg har været klar længe) og jeg hoppede selvfølgelig på. Nu har jeg lavet lidt en konkurrence med mig selv: hvor meget kan jeg tabe, før jeg bliver gravid? Dog med den begrænsning at det skal ske ved at ændre kosten, dyrke motion og generelt leve sundt! For jeg kunne jo være gravid, uden at vide det, og er derfor nødt til at give min krop - og dermed baby - nogle gode råvarer og spændende mad.

Nåh, sorry det blev så langt, ville bare fortælle at du ikke er ene om de følelser du beskriver! Håber det lykkes for Jer hurtigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.