Kød til de små..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. maj 2010

forår

ja jeg er så helt rundforvirret lige nu...hmmmmm

Jeg er godt klar over at de små må begynde at få kogt kød fra de er 6mdr, men så tænker jeg lige......

skal man lave sådan en fars og laver til kødboller og koge?

eller tager man bare det hakket kød direkte fra bakken og laver til kødboller og koger?

Spørger hende der ikke er nogen haj i et køkken- og som er blevet helt bims i bøtten af at lede efter svaret;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

Plysbjørnen

Jeg er godt klar over at de små må begynde at få kogt kød fra de er 6mdr, men så tænker jeg lige......

eller tager man bare det hakket kød direkte fra bakken og laver til kødboller og koger?

Spørger hende der ikke er nogen haj i et køkken- og som er blevet helt bims i bøtten af at lede efter svaret;o)

Du kan godt lave en far som til kødboller og koge... Du skal bare huske at krydderier er no go...

Kødet bliver i øvrigt så mærkeligt når det ikke er blandet når det bliver kogt...

Anmeld

20. maj 2010

Halbschön

forår skriver:

Hejsa ;-)

Ja jeg laver bare nogle boller direkte fra bakken.. Har også prøvet at blande det med lidt mælk og havregryn, og det er han vil med ;-)

ellers er fisk super godt.. Fx torskerogn i kartoffelmosen. eller hvis du køber en frossen fx sejfilet.. så klipper den i små stykker imens den er frossen, og så kan du koge sådan et stykke til ;-)

Anmeld

20. maj 2010

N&J

jeg har gjort begge dele, har dog brugt hakket kyllinge eller kalkunkød, det ville hun helst have.. og det vil hendes mor også.. 

Anmeld

20. maj 2010

Decoban

vi prøvede både at lave dem som bare er formet direkte fra bakken, og ud over simone ikke var vild med dem, så var de svære at give, fordi de bare faldt fra hinanden..

Simone ville langt hellere have dem, som var lavet som en fars..

Anmeld

20. maj 2010

forår

Renée88 skriver:

Hejsa ;-)

Ja jeg laver bare nogle boller direkte fra bakken.. Har også prøvet at blande det med lidt mælk og havregryn, og det er han vil med ;-)

ellers er fisk super godt.. Fx torskerogn i kartoffelmosen. eller hvis du køber en frossen fx sejfilet.. så klipper den i små stykker imens den er frossen, og så kan du koge sådan et stykke til ;-)

torskerogn...fra en dåse? eller sådan en rå satan?

Anmeld

20. maj 2010

forår

N&J skriver:

jeg har gjort begge dele, har dog brugt hakket kyllinge eller kalkunkød, det ville hun helst have.. og det vil hendes mor også.. 

Hey

Har du en køreplan for sådan noget fars noget?

Anmeld

20. maj 2010

N&J

forår skriver:

Hey

Har du en køreplan for sådan noget fars noget?

altså den første gang turde jeg slet ikke proppe noget i, men laver dem forskelligt fra hver gang (man er vel datter af en kok)

fars med mælk, lidt mel

fars med æg og lidt mel

fars med havregryn, mel og mælk 

Farsen er lidt våd, så jeg holder lidt igen med de våde varer, men jeg måler altså ikke rigtig tingene af.. måske 2-3 spsk. mel og en squis mælk.. hehe jeg lavede en hel fars og valgte så at koge dem, præcist som kødboller og så frøs jeg dem ned, så kunne jeg tage lidt op når jeg lavede mos lige inden det kom af gryden, så blev det også køligt nok til spisning meget hurtigt, hvilket er et plus når man har en skrigende unge på armen.. 

Anmeld

21. maj 2010

forår

N&J skriver:

altså den første gang turde jeg slet ikke proppe noget i, men laver dem forskelligt fra hver gang (man er vel datter af en kok)

fars med mælk, lidt mel

fars med æg og lidt mel

fars med havregryn, mel og mælk 

Farsen er lidt våd, så jeg holder lidt igen med de våde varer, men jeg måler altså ikke rigtig tingene af.. måske 2-3 spsk. mel og en squis mælk.. hehe jeg lavede en hel fars og valgte så at koge dem, præcist som kødboller og så frøs jeg dem ned, så kunne jeg tage lidt op når jeg lavede mos lige inden det kom af gryden, så blev det også køligt nok til spisning meget hurtigt, hvilket er et plus når man har en skrigende unge på armen.. 

Super..og mange tak så har jeg lidt at gå igang med.

Dea

Anmeld

21. maj 2010

Halbschön

forår skriver:

torskerogn...fra en dåse? eller sådan en rå satan?

Bare fra dåse ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.