Fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

590 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. maj 2010

*Sofie*

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hva jeres børn fik at spise til deres 1 års fødselsdag.
Jeg har ikk lyst til at servere kage fyldt med sukker for Malou. Der vil seføli også være boller, frugt osv, men sys hun ska ha et eller andet med lys i, når jeg kommer ind med kagen...
Nogle gode ideer ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

En sund muffin med 1 lys i?

fedtfattig chokolade kage, med prinsesse glasur?

Vi har aldrig været til kæmpe fløde lagkager med bunker af crem osv. Så vi laver med et tynd lag marmelade og bananer - næste lag; tyndt lag crem og knuste ruttebiler.

Vi havde skåret lagkagebunde ude med et glas og lavet en lille lagkage til hver gæst og frederic fik også sin egen. Første gang han smagte lagkage, han gad den ikke alligevel. Men han skulle jo ikke snydes.

Han er nu 20½ mdr og slik - is -søde sager, siger ham intet.

Anmeld

20. maj 2010

N&J

*Sofie* skriver:

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hva jeres børn fik at spise til deres 1 års fødselsdag.
Jeg har ikk lyst til at servere kage fyldt med sukker for Malou. Der vil seføli også være boller, frugt osv, men sys hun ska ha et eller andet med lys i, når jeg kommer ind med kagen...
Nogle gode ideer ?

Hvad med at pynte en bolle, så er det ikke så¨å meget sukker.. 

Anmeld

20. maj 2010

Mutti2B

Hvad med en sukkerfri kage? Jeg tror sagtens at du kan finde en opskrift på nettet

Anmeld

20. maj 2010

*Sofie*

Tak for jeres svar
Jeg tror det blir noget med en bolle med lys i

Anmeld

20. maj 2010

Mira0911

Vi holdte slet ikke noget.. Da bette alligevel ikke forstod hvad der skete.. Da hun fik gaver, gik hun faktisk nærmest i panik, hun skreg som en stukket gris.

Hun kravlede væk fra gaverne...

Hvis vi holdte noget for hende, skulle hun helt klart have en lagkage.. Ingen tvivl der...

Det er hver sin smag hvad man vil servere for sit barn..

Anmeld

20. maj 2010

TbCp

Vi holdt Livas 1 års fødseldag kage og slikfri... synes ikke der var nogen grund til en masse usundt når hun var så lille.
Så her blev der serveret div. sandwiches, boller og frugt...
Og sukkerfrie muffins

Ikke alle i familien var lige tilfredse med det, men det var nu engang vores datters fødselsdag så sådan blev det

Anmeld

20. maj 2010

isimaven

begge mine unger fik vaffler med lys i på deres 1. års fødselsdag

Jeg bager altid vaffler uden sukker (synes ikke det er nødvendigt da man jo altid putter noget sødt på) og så til fødselsdagene har vi lagt et lag bananskiver imellem to vaffler (bare bag dem ekstra tykke) og så lys på toppen og hurra det har de været vilde med. 

knus isimaven

Anmeld

20. maj 2010

Margorie

Vi havde lavet boller der lignede cupcakes.. Bare almindelig bolledej uden sukker og så lidt (pink) glassur på toppen og et lys i.. Så har man en festlig bolle uden (for meget) sukker i

Anmeld

20. maj 2010

*Sofie*

Mange tak for jeres svar og alle de gode ideer 

MoarJ : Nej, så små børn forstå da ikk hva fødselsdag er, men handler det ikk os bare om at have en hyggelig dag og bare være der i nu'et ?
Det gør det for mig og min datter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.