Hjælp råd om husleje og boligstøtte :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. maj 2010

Anonym trådstarter

Vi bor i en lille to værelses som vi gir 5000 kr for pr mdr. Vi får ingen boligstøtte selv om vi er på su, da lejligheden er for lille og for dyr ifølge kommunen.

Nu har vi jo en datter og snart kommer der en lille mere, så en flytning er næsten uundgålig.. Vi kigger og kigger, for at forhindre at vi skal flytte igen om få år har vi søgt 4 værelses lejligheder i nærheden. Priserne ligger på 6000 kr til 7500 kr. Så er det bare jeg tænker, vil kommunen så ikke synes de er overdyre og heller ikke hjælpe med boligstøtte til dem heller?

Synes det er rigtig irriterende, har en veninde på kh der bor alene med sin søn i en 4 værelses hvor kommunen betaler halvdelen af huslejen. Hvorfor skal man straffes for at være på su og bo med faren?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

Topp

du kan tjekke på nettet hvad du evt vil få i den lejlighed du har kig på

Anmeld

19. maj 2010

Decoban

du kan på hjemmesiden her: https://dinboligstoette.borgerservice.dk/KMD.LE.DinBoligstoette.Beregn/Side1View.aspx?p=bs beregne ca hvor meget i vil kunne få i boligstøtte, ud fra lejlighedens str, huslejen, jeres indtægt og antallet af børn.

Den kan du jo prøve at taste de forskellige lejligheder du har kigget på, ind der, og se hvad i ca brude kunne få.

og så vidt jeg ved, tæller su-lån ikke med til indtægt.

Anmeld

19. maj 2010

Svei

Kommunen går ind og beregner ud fra område hvor lejligheden ligger og hvad det ellers koster at bo til leje, hvor mange I er osv osv.

Jeg synes da bestemt ikke man straffes, jeg ville meget gerne bytte mit liv som enlig på su med tre unger, med et hvor der var en mand til at tage over og ikke mindst give luft til at jeg kunne arbejde ved siden af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.