Pasning af børn ved sygdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2010

Corn

Diana... skriver:

Det er altså os bare hyggeligt. Det må være rart at havde sådan en medgørlig arbejdes plads. 

Det er bare super. Det gør det meget mindre stress-fuldt at have syge børn, for med den indstilling som mine chefer har, så når vi det nok, og det er først og fremmest mine unger der er vigtigst...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

DK

Grunden til at man overhovedet har barnets 1. sygedag er at man skal bruge dagen til at finde pasning til resten af barnets sygeperiode.

Det er det der er "ideen" med barnets 1. sygedag.

Det er også derfor kommunen melder ud som de gør! I princippet må man jo hyre en barnepige til at passe børnene/bedsteforældre når de er syge, hvis ikke man selv har afspadsering eller ferie man kan bruge!

Disse regler føltes altid så trælse når man står i det, men på den anden side er det jo heller ikke fair at en arbejdsgiver skal betale for alle børnenes sygedage. Heldigvis. Ellers ville det nok være ret svært for os kvinder at få et job, da det jo som regel er os der bliver hjemme!

Anmeld

19. maj 2010

Diana...

DK skriver:

Grunden til at man overhovedet har barnets 1. sygedag er at man skal bruge dagen til at finde pasning til resten af barnets sygeperiode.

Det er det der er "ideen" med barnets 1. sygedag.

Det er også derfor kommunen melder ud som de gør! I princippet må man jo hyre en barnepige til at passe børnene/bedsteforældre når de er syge, hvis ikke man selv har afspadsering eller ferie man kan bruge!

Disse regler føltes altid så trælse når man står i det, men på den anden side er det jo heller ikke fair at en arbejdsgiver skal betale for alle børnenes sygedage. Heldigvis. Ellers ville det nok være ret svært for os kvinder at få et job, da det jo som regel er os der bliver hjemme!

jamen det jeg skam fuld klar over. Men det er desværre ikke alle der lige har mulighed for at få en til at passe. og når man få så lidt fra kommunen som gift kontanthjælps modtager så har man sgu ikke råd til en barnepige.

Men det var nu heller ikke reglerne det handlet om da jeg godt kender dem. Men om hvad i andre gør med barn syg. 

Anmeld

19. maj 2010

Sabina & Simone

Hold da op hvor ville det være lækkert at kunne tage børn med på job...

Da jeg arbejder i butik er det desværre ikke en mulighed herhjemme... Ydermere har jeg på mit job i realiteten ikke noget der hedder barnets 1. sygedag... Eller... Jo... Det er sådan at det er barnets 1. sygedag indtil jeg har pasning... Dvs at hvis jeg skal møde fra 7-12, og Simone er syg, så skal jeg finde en barnepige og så møde ind senere på dagen... Og hvis nu ikke manden arbejdede i Norgen, men herhjemme, så skulle jeg møde ind når han kom hjem fra job...

Synes det er lidt et ringe system, men det var noget der blev vedtaget mens jeg var på barsel tror jeg... Og idet holdet i butikken er meget ungt, så er der ikke så mange der har børn, så for de andre er det jo ligemeget... Så jeg har det sådan lidt... ØV... Med det... For har det godt nok træls med ikke selv at kunne tage mig af Simone når hun er syg... Men det går nok, når man har en sød mor og svigerforældre der gerne tager fra og forkæler...

Anmeld

19. maj 2010

frk Jensen

Her er det mormor og bedstefar der passer marcus når han er syg og jeg skal i skole,,, jeg tager tit den første dag med ham hjemme selv, men så heller ikk mere.

Mine forældre bor også rimelig tæt på mig.

Håber i får jeres pasnings problem løst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.