Jeg er så ked af det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

425 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. maj 2010

Miia90

Min far Svigter lillesøster og jeg efter vi mistede vores Moar nov 09 til kæften

hører ikke fra ham, han spørg ikk ind til noget

han har åbenbart været forbi mig i weekenden og puttet et brev i post kassen, og var ikk endnu oppe og sige hej

inviteret Mig og min kæreste til aftenmad, men lille søster blev ikk indviteret. så takkede Nej tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

Heidimed lea

hej det lyder som en ulykkelig situation i er ude i....  jeg føler virkelig med dig, det lyder hårdt...

er det ikke noget med at kræftens bekæmpelse kan hjælpe dig og familien med samtaler, måske trænger i til at få snakket ud sammen som familie..  kan man ikke ringe derind???? og høre ad

kan godt forstå du er ulykkelig

knus og tanker Heidi

Anmeld

19. maj 2010

Maria.

Min far Svigter lillesøster og jeg efter vi mistede vores Moar nov 09 til kæften

hører ikke fra ham, han spørg ikk ind til noget

han har åbenbart været forbi mig i weekenden og puttet et brev i post kassen, og var ikk endnu oppe og sige hej

inviteret Mig og min kæreste til aftenmad, men lille søster blev ikk indviteret. så takkede Nej tak!

Øv, det er jeg ked af at høre.. Du tror ikke det kan tænkes at han selv går med en masse følelser og tanker omkring din mor? Ved godt at det ikke er en undskyldning for at være sådan overfor dig og din søster, men folk reagerer forskellligt, og det kan jo være han går med en masse indeni..

til dig.. Håber det bliver bedre..

Maria

Anmeld

19. maj 2010

Miia90

Det ved jeg ikk,

Men er selv startet til noget psykolog.

det er bare rigtig hårdt og det gør ondt og åbne op for sine tanker !

Er bare så psykisk hårdt Lillesøster er kun 16år og bor hos sin kæreste i ballerup hun kunne ikk magte og være hos vores far.

jeg bor i næstved så vi er langt mellem os

Anmeld

19. maj 2010

Trolde_mor

Syntes det er svært. For tænker at det lyder til at det hele har taget enormt hårdt på ham... Det at miste sin kone - jeres mor, har jo nok også taget hårdt på ham også...

Han har måske ikke kunne overskue noget efter hendes død... Han får så taget mod til sig, og aflevere et brev - en indbydelse til jer, og så takker i nej.. måske det så blev til et nederlag for ham.

Men sidder og tænker, hvorfor skal din lillesøster med, for at i vil besøge ham?

Ellers kan i jo invitere ham?

Han prøver jo? Så giv ham en chance?

Mener intet ondt med det jeg har skrevet, men prøver blot også at se det fra hans synspunkt. I sorg reagere man jo forskelligt..

Håber tingene ændre sig til det bedre for jer.. 

til dig

Anmeld

19. maj 2010

Miia90

Mine forældre gik fra hinanden da jeg var 5år og han har fået sig en ny kæreste og de har været sammen ca 15år hun er russer, tror hun går ind og påviker min far

jeg synes bare ikk man kun kan inviterer en af sine børn og ikk den anden

synes vi skulle hygge os alle sammen

Anmeld

19. maj 2010

LivasMor

Puha, kender ikke meget til at miste SÅ tæt på, det tætteste jeg har mistet var venner/veninder og bedsteforældre.

Dog kender jeg ALT til at miste til kræften, og den er nu en satans skabning (undskyld mit sprog).

Du skal huske at din fars bedre halvdel er væk. Måske en støttepæl - hans livslys - og hans hjerte er nok delt i 2.

Da vi mistede min farfar til kræften gjorde læge og sygeplejersker meget ud af at fortælle os, at min farmor i en periode ville være svær at nå, hun ville trække sig og ville have svært ved at falde på plads i sit nye liv uden ham.
Som sagt så skete det, og i lange perioder så vi hende ikke. Stadig nu, 5 år efter, forsvinder hun fra tid til anden, ind i sig selv, sin egen verden og er ked i lange perioder.

Det er ingen undskyldning når man er forsørger (aner ikke hvor gammel din søster er), men man skal også huske på, at han måske bærer så stor en sorg, at han ikke engang aner hvordan han skal tage vare på ham selv. Det er faktisk ofte sådan at man trækker sig fra alt man har kært fordi man er bange for at miste igen...

Har i snakket med ham og fortalt om jeres følelser - bla. at i føler jer glemt og overset? Måske har han brug for at høre, hvor meget i har brug for ham nu hvor jeres mor er væk - få ham forklaret, at i føler at i ikke kun har mistet 1 forældre, men 2...?

Underordnet hvad er jeg sikker på, at det intet hjælper at du melder afbud til spisning, for at straffe ham for, at din søster ikke er inviteret... ved han det er derfor du har meldt afbud? Ellers straffer du ham for noget han ikke aner hvad er, og det hjælper jo ingen steder.

Jeg synes ligesom Heidi, at i sammen skulle tage kontakt til kræftens bekæmpelse og fortælle om jeres tab og jeres problemer. Fonden er startet af samme årsag, og jeg har endnu ikke hørt om folk der har fået nej til hjælp, tværtimod.

Til sidst vil jeg lige sende dig et - jeg er ked af jeres tab og håber at i sammen kan finde kræfter til at kommen ovenpå igen og være en familie

Anmeld

19. maj 2010

LivasMor

Hov, jeg havde ikke opfattet at dine forældre var skilt, men det ændrer nu ikke på at din far kan føle han har mistet..... han har jo også engang haft et liv med din mor...

jeg synes stadig at i skal sætte jer ned og snakke med ham og fortælle ham at i føler i har mistet begge forældre...

Har han altid holdt sig i baggrunden eller har i haft et godt og tæt forhold indtil din mor døde?
For hvis han altid har været som nu, skal han måske bare have af vide at i har brug for ham nu, mere end nogensinde. Nogle mennesker skal have et lille spark bagi, før de træder i karakter...

Anmeld

19. maj 2010

Miia90

tak for din lange tekst.

Han har altid været der for os. og var en også de første mdr efter tabet på vores moar, men kan slet ikk kende ham mere, skriver man til ham, for man ikk noget tilbage

og gider ikk blive ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.