Kolonihave-hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

otlitrom

Jeg cyklede gennem "haverne" på vej hjem idag, da jeg så et opslag i rema 1000 om en kolonihave der var til salg. Og sikken et yndigt lille hus.. *suk*

Vi bor i lejlighed tæt på centrum af byen, og jeg mangler simpelthen et sted, hvor jeg kan se solen. En grøn plet, der er min/vores. Et sted, hvor jeg kan have blomster i krukker, grille på de gode sommeraftener, have bål i haven, læse avis og hygge med gode venner. Og det lille hus var så fint!

Jeg har lokket manden med ud og kigge i aften. Det ligger ½-1 km fra vores lejlighed, så vi kan cykle imellem på ingen tid. Det ville være et skønt åndehul at få..

Jeg drømmer, men det skal der også være plads til!

Ville bare lige dele mit drømmeri!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

oo

uuuuh! god ide! hvis jeg boede i byen ku jeg godt finde på det samme, så jeg håber det er den perfekte lille oase og at i kan få nallerne i den til rimelige pengen

Anmeld

18. maj 2010

Klumpe-dumpe

Ih altså hvor dejligt. Håber I får mulighed for at få det, så du/I kan nyde de mange sommeraftner i det fri. :)

Iaftes da jeg lå i min seng, lå jeg også og drømte om et lille kolonihave hus til mig og dronningen. Et sted vi kan være hele sommeren, et sted hvor dronningen kan lege i det fri, uden betonblokke omkring sig....

Desværre er pengene ikke til det her.... Men drømmen koster intet.

Anmeld

18. maj 2010

TbCp

Det kunne da være fantastisk!!!!

Hvad koster sådan et hus hvis man må spørge?

Anmeld

18. maj 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

uuuuh! god ide! hvis jeg boede i byen ku jeg godt finde på det samme, så jeg håber det er den perfekte lille oase og at i kan få nallerne i den til rimelige pengen

Jeg håber Sidney Lee er med på idéen. Det er ham der tjener pengene, men mig der er finansminister, så øh.. Wish me luck

Anmeld

18. maj 2010

otlitrom

malucca09 skriver:

Ih altså hvor dejligt. Håber I får mulighed for at få det, så du/I kan nyde de mange sommeraftner i det fri.

Iaftes da jeg lå i min seng, lå jeg også og drømte om et lille kolonihave hus til mig og dronningen. Et sted vi kan være hele sommeren, et sted hvor dronningen kan lege i det fri, uden betonblokke omkring sig....

Desværre er pengene ikke til det her.... Men drømmen koster intet.

Nej, det gode er at man altid kan drømme. Og det er jeg rimelig god til

Jeg synes nemlig også tanken om et barn her midt i byen er knapt så tiltalende. Så havde vi en have derude, så var der fred og jo, jord at rode i, og et sted til at nyde solen. Jeg kan dog ikke bruge et barn som argument endnu, men næste sommer er der da måske en lift der kunne slæber med. Bare at kunne trække vejret, uden det nødvendigvis er bilos man får i lungerne. Og der ikke bor en ovenpå, der larmer

Jeg kan godt forstå du drømmer om det! Måske bliver drømmen virkelighed en dag?

Anmeld

18. maj 2010

otlitrom

TbCp skriver:

Det kunne da være fantastisk!!!!

Hvad koster sådan et hus hvis man må spørge?

Du må gerne spørge - Jeg ved det ikke

Jeg har ikke turde ringe og spørge ejer endnu. Det gør jeg først, hvis kæreste er med på idéen.. tror jeg

På den anden side af vejen ligger en lille rønne til 75.000. Det her er væsentlig pænere. I den anden ende af "haverne" ligger et lille hus til 40.000, det fandt jeg vist via DBA. Så der er huse i alle prisklasser, om man kan sige det sådan.

Det vil være 10 gange nemmere for os at låne penge til sådan et, i stedet for et "rigtigt" hus... tror jeg..

Ja, jeg ved det altså ikke. Men det kan ikke koste en bondegård!

Anmeld

18. maj 2010

oo

kitty skriver:

Jeg håber Sidney Lee er med på idéen. Det er ham der tjener pengene, men mig der er finansminister, så øh.. Wish me luck

good luck

og forresten, klog opdeling, det er det samme herhjemme

Anmeld

18. maj 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

good luck

og forresten, klog opdeling, det er det samme herhjemme

Fungerer fantastisk  - I hvert fald, hvis du spørger mig Skal på gåtur lige om snart... spændende!

Anmeld

18. maj 2010

anna-jonas

Jeg krydser fingre, for at du må få dit lille frimærke. Der er noget helt specielt over sådan en kolonihave forening. Man komme hinanden ved, og har en form for fælleskab, der ellers er ved at gå i "glemmebogen" i vores travle samfund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.