Uge 30 for lille baby.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

lollandpigen

Hej piger....

Er lige komme thjem fra JM og hun mente den lille var for lille og ikke vejede det den skulle.... Jeg skal til scanning i morgen.....

Jeg er i uge 30  i morgen... Er der nogle af jer der har prøvet at få den besked?? I følge hendes mål ( som hun gjorde emget klart ikke var helt rigtige da det kunne være svært for hende at bedømme ) Vejer den cirka 1300 og gennemsnit er 1500g på nuværende tidspunkt.....

Je ghar også kun taget 400 g på siden den 20 april da jeg var til 2 graviditets undersøgelse hos lægen hvilket hun også sagde var lige i underkantet....

Håber nogle har erfaringer.....

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

belinda H

hej. ja jeg har osse fået den besked da jeg ventede min dreng. han vejede kun 1030 i uge 30 hvor hun sade han skulle veje de der 13-1500. jeg rendte til mage efter scanninger. men da jeg fødtevar han fin og sund 3410 0g 52 lang gik 8 dage over. så tror godt du kan ånde lette op

Anmeld

18. maj 2010

DK

I Rosa's (herindefra) graviditet fik hun også beskeden om at hendes dreng var for lille. Hun var til en masse ekstra scanninger og han var på et tidspunkt også noget for lille i forhold til normalen. Rosa gjorde det at hun gik hjem og slappede af og spiste masser af god mad! Hendes dreng er lige blevet født og vejede 3 kg. præcist!! Jeg mener at det var efter at hun tog konsekvensen af at han slet ikke tog nok på, ved at ligge sig på skjoldet derhjemme og spise meget mere mad at han begyndte at tage på. Prøv evt at hør hende ad!!

Knus Ditte

Anmeld

18. maj 2010

EliasMinDejligeSøn<3

ja fik jeg også avide at han var lille min dreng .. de sage han vejede 3 kg 3 uger før termin så jeg kom også til scanning og der vejede han så 3200-3300g sage scanningen men da han kom ud vejede han altså 4010 ved ikk lige om det er lille hehe

Anmeld

18. maj 2010

lollandpigen

Har også rigtigt tit hørt at deres scanningen godt kan vise forkert vægt, så barnet pludselig vejer mere når den kommer ud....

Min JM mente jeg har begynde stress og skulle slappe af ved I om det kan have en indflydelse på barnets vægt?? Jeg havde så mange spørglsmål jeg helt glemte at få svar på da jeg bare var så forbavset over at babs ikke var særlig stor.....

Anmeld

18. maj 2010

kimfrit

lollandpigen skriver:

Hej piger....

Er lige komme thjem fra JM og hun mente den lille var for lille og ikke vejede det den skulle.... Jeg skal til scanning i morgen.....

Jeg er i uge 30  i morgen... Er der nogle af jer der har prøvet at få den besked?? I følge hendes mål ( som hun gjorde emget klart ikke var helt rigtige da det kunne være svært for hende at bedømme ) Vejer den cirka 1300 og gennemsnit er 1500g på nuværende tidspunkt.....

Je ghar også kun taget 400 g på siden den 20 april da jeg var til 2 graviditets undersøgelse hos lægen hvilket hun også sagde var lige i underkantet....

Håber nogle har erfaringer.....

Knus

Puha håber da ikke 1300g er for småt, er jo også i uge 30 i morgen 

Min lillepige blev målt til at veje 1287 g til en scaning i lørdags og skal til jordmor idag!

Anmeld

18. maj 2010

CS

Ja jeg går til vægt kontrol hver 6 ugen med nougatmusen - hun følger efterhånden godt med og ja det kom efter jeg blev sygemeldt og kunne være hjemme, med fødderne oppe. JM + min læge sagde jeg havde al for meget inden i mit hoved der stressed mig, så derfor sygemelding!

Ved ikk om scanningerne er ukorrekte - de måler jo lårbensknoglen + mavesækken og hovedets omkreds.

Kh

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.