Plukveer???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

merichs

Er der en "grænse" for hvor meget man må ha plukveer?

Jeg er 20+2 idag og førstegangsgravid. Det sker flere gange i løbet af dagen (og nogle gange om natten) at nederste del af maven bliver stenhård. Det gør ikke ondt men spænder lidt. Er det normalt når jeg ikke er længere henne?

Vh Marlene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Ni-ko-li-ne

merichs skriver:

Jeg er 20+2 idag og førstegangsgravid. Det sker flere gange i løbet af dagen (og nogle gange om natten) at nederste del af maven bliver stenhård. Det gør ikke ondt men spænder lidt. Er det normalt når jeg ikke er længere henne?

Vh Marlene

i min bor fra Politiken, om graviditet står der at man faktisk kan have plukkeveer helt fra uge 10.... livmoderen forbereder sig på at føde...

plukke veer må ikke give smerter, og de må ikke blive regelmæssige.... men der sker ikke noget ved at de kommer sådan spredt henover dagen... det er helt normalt... :0)

livmoderen spænder helt op, og det der derfor du bliver stenhård

Anmeld

18. maj 2010

Daisy

Det er helt normalt, vi er en del der 'døjer' med plukeveer, mine fks. kan tage pusten helt fra mig og nive lidt.

En tommelfingeregel er at de må ikke komme regelmessigt ( som perler i snor, siger min JM ) og de må ikke gøre ondt.

Anmeld

18. maj 2010

merichs

ka-ri-na skriver:

i min bor fra Politiken, om graviditet står der at man faktisk kan have plukkeveer helt fra uge 10.... livmoderen forbereder sig på at føde...

plukke veer må ikke give smerter, og de må ikke blive regelmæssige.... men der sker ikke noget ved at de kommer sådan spredt henover dagen... det er helt normalt... :0)

livmoderen spænder helt op, og det der derfor du bliver stenhård

Tak for svaret  Synes at have læst en gang et eller andet sted at det kunne være forbundet med "overbelastning" og det vil jeg ikke ligefrem sige jeg er når jeg sover  Så kunne ikke helt forstå det

Men det er hverken regelmæssig eller gør ondt, så alt er nok som det skal være

Anmeld

18. maj 2010

mortil(nichlasogmathias)

merichs skriver:

Vh Marlene

så længe de ikke gør ondt er det normalt, jeg havde også mange i begge mine graviditeter, alderede fra uge 14.. der er ikke en grænse, det er meget forskelligt hvor mange hver gravid har. men begynder de at gøre ondt, skal du kontakte din læge..

knus fra karina

Anmeld

18. maj 2010

Ni-ko-li-ne

merichs skriver:

Tak for svaret  Synes at have læst en gang et eller andet sted at det kunne være forbundet med "overbelastning" og det vil jeg ikke ligefrem sige jeg er når jeg sover  Så kunne ikke helt forstå det

Men det er hverken regelmæssig eller gør ondt, så alt er nok som det skal være

hvis man f.eks. er stresset kan de komme, men så kommer der som regel mange.... så er man klar over at man lige skal stresse af...

men plukke veer er noget man skal have, som sagt bare ikke som perler på en snor og de må heller ikk gøre ondt.... ellers er alt i den skønneste orden;0)

Anmeld

18. maj 2010

h_bernie

Jeg er i dag 16+2 henne og er lige blevet sygemeldt resten af ugen med for mange plukveer. Så man skal i hvert fald tage det alvorligt og passe på. Men det gør du jo selvfølgelig også når du sover...

Jeg fik bare at vide af min læge, at det helst skal gå til ro i denne uge, ellers skal jeg nok følges lidt mere tæt.

Held og lykke.

Anmeld

18. maj 2010

merichs

Takker for svarene  Ált er nok som det skal være her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.