Celleskrab i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

Sujan

Ja nu er det blevet udskudt nogle gange, men i dag skal jeg til lægen og have lavet celleskrab... Nu har vi snart prøvet et år og havde tænkt mig at snakke med lægen om det.. Men kan han "se" noget i dag eller skal jeg bare sendes videre til en gynækolog?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Sujan

18. maj 2010

betski

Et celleskrab skal dyrkes, og du får dermed ikke svar med det samme. Der går gerne 14 dage (i hvert fald når jeg har fået lavet det)

Anmeld

18. maj 2010

Sujan

Har prøvet celleskrab før så det går nok.. Men nu når lægen alligevel skal undersøge mig dernede ville jeg lige snakke med ham om at vi har prøvet at blive gravide i et år.. Kan han gøre noget for det i dag når han alligevel skal kigge?

Anmeld

18. maj 2010

betski

Sujan skriver:

Har prøvet celleskrab før så det går nok.. Men nu når lægen alligevel skal undersøge mig dernede ville jeg lige snakke med ham om at vi har prøvet at blive gravide i et år.. Kan han gøre noget for det i dag når han alligevel skal kigge?

Uh det ved jeg desværre ikke noget om - sorry jeg misforstod dit spørgsmål.

Anmeld

18. maj 2010

oo

højst sandsynligt ikke. de kan ikke se ret meget ved en gynækologisk undersøgelse der kan forklare hvorfor du ikke bliver gravid.

det man normalt går ved en udredning er, at du får taget blodprøver på bestemte dage i din cyklus, de viser om du danner de rigtige hormoner og får ÆL osv som normalt. Desuden plejer man at komme til gynækolog som laver en undersøgelse med kontrastvæske. her sprøjter de kontrastvæske op i dig og scanner dig vaginalt for at se om der er passage gennem dine æggeledere.

desuden skal din mand aflevere sædprøve og den skal analyseres.

det hele tager flere dage for svar, da de i langt de fleste tilfælde skal sendes til hospitalet som kan undersøge prøverne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.