opskrift på svinemørbrad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.138 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

starsofheaven

nogle der har en god opskrift på svinemørbrad med ost og krydderurter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

mortilfreja

Jeg er lige med på en lurer for vi skal have svinemørbrad i dag og mangler lidt inspiration

Anmeld

18. maj 2010

LHA

Det er godt nok ikke helt det du søger, men den er opskrift er rigtig god. Svinemørbrad med pesto og fetaost i midten og bacon eller parmaskinke udenom. Er også godt på grillen.

Anmeld

18. maj 2010

LHA

LHA skriver:

Det er godt nok ikke helt det du søger, men den er opskrift er rigtig god. Svinemørbrad med pesto og fetaost i midten og bacon eller parmaskinke udenom. Er også godt på grillen.

Bruger forresten altid feta ost man selv skal skære. Den fra kiwi er rigtig lækker cremet.

Anmeld

18. maj 2010

starsofheaven

LHA skriver:

jo det lyder faktsik rigtig lækkert.. ku være jeg sku lave det idag. man kan vel lave det i ovnen også ik? og hvad til? ris? salat?

Anmeld

18. maj 2010

LHA

starsofheaven skriver:

jo det lyder faktsik rigtig lækkert.. ku være jeg sku lave det idag. man kan vel lave det i ovnen også ik? og hvad til? ris? salat?

Det bliver også rigtig godt i ovnen. Jeg plejer at lave ovnbagte katofler med grøntsager. Det er hvis man lige har lyst til.. 

Anmeld

18. maj 2010

lululupo

starsofheaven skriver:

Jeg plejer at putte flødeost indeni evt krydderost samt stegt bacon, brune den på panden og så i ovnen, mums.....

Anmeld

18. maj 2010

starsofheaven

okay jeg må prøve at lave det idag tak for svar

Anmeld

18. maj 2010

ønskebørn74

starsofheaven skriver:

Fyldt mørbrad:

Svinemørbrad, Puk ost (Blød feta i hel blok), Soltørrede tomater i glas, Sliced bacon.

Snit en dyb rende på langs i mørbraden, men pas på ikke at skære igennem. Fyld med stave af Puk osten så der er et lag igennem hele mørbraden. Lig et afryppet lag soltørrede tomat henover. Luk mørbraden sammen om fyldet og omvikkel med sliced bacon så det holder sammen på det hele. Bages i ovnen ved 180 grader i 35-45min.

Tilbehør vi plejer at have til:

Kogte rødbeder hvor skindet bliver nuldret af. Skåret i tern og vendt i balsamico. Fordelt i et dybt fad. Skyllet Rucola henover, Puk ost i tern henover. Og ristede groft hakkede nødder efter smag.

Kogte grønne bønner fordelt i et dybt fad. Skyllet Rucola henover, Igen med puk ost i tern og groft hakkede nødder efter smag.

Nye små kartofler, forkogte men ikke helt færdige med skræl. Stegt med smør, timian, salt, peber og evt lidt hvidløg.

El. Bagte halve kartofler med skræl. Krydret efter behag.

El den nemme med købte frost kartofler efter eget valg.

Serveres med Jensen favoritsovs hvis sovs ønskes. Denne passer bedst til kødet.

Salat

Anmeld

14. marts 2011

spj

LHA skriver:

Det lyder super lækkert. Har du en mere detaljeret opskrift?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.