Hvordan holder I modet oppe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

_-Kathrine-_

...Når I  måned efter måned får jeres mens. og derfor ikke er gravide???

Min kæreste og jeg er næsten lige gået igang med projekt baby, og havde for 14 dage siden min første positive ægløsningstest. Men har nu fået min mens. Det gør sku lidt ondt indeni, når man virkelig ønsker sig det....

Er da sikker på at det nok skal lykkes på et tidspunkt,men det er da hårdt at vide at vi nu skal til at starte forfra... :-( -Ikke fordi det ikke er dejligt at sexe med kæresten... :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Soap

Det er skam heller ikke altid modet er oppe 

Der en del tårer og frustrationer til tider og jeg tror det er vigtigt at få afløb for disse ellers blir man endnu mere bims i bøtten når ønskebarnet bare ikke kommer 

Anmeld

18. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

-Ksnb- skriver:

Min kæreste og jeg er næsten lige gået igang med projekt baby, og havde for 14 dage siden min første positive ægløsningstest. Men har nu fået min mens. Det gør sku lidt ondt indeni, når man virkelig ønsker sig det....

Er da sikker på at det nok skal lykkes på et tidspunkt,men det er da hårdt at vide at vi nu skal til at starte forfra... :-( -Ikke fordi det ikke er dejligt at sexe med kæresten... :-)

Den tid er fyldt med rutcheture. Op og ned med modet. Det er vigtigt at lytte til sig selv, og evt. tage en lille pause hvis det hele bliver for meget.

Og så tror jeg bare, at man holder det ud, fordi man ikke rigtig har andet valg. Jo så skulle man droppe drømmen om børn, og det gør man jo ikke lige.

Mvh Alexis som har ventet i 19 mdr. nu.

Anmeld

18. maj 2010

Daisy

Jeg ved ikke om jeg kan tillade mig at skrive her .

Med min første tog det 3 år, med nr 2 tog det også 3 år . Så da vi besluttede denne gang at prøve igen, var jeg sådan set klar til at det også ville gå langsomt. Efter mange måneder med negative tests, fik jeg nok. Jeg startede på en uddannelse og begyndte på p-piller igen . ( De hjælper med at få styr på min menstruation ) Omkring et år efter begyndt uddannelse, blev jeg alvorligt syg og blev indlagt. Jeg fortsatte med at være syg i 3 måneder. Til december havde jeg bare en følelse af at jeg måske var gravid. Rystede det samt ud af hovedet da vi havde kun været sammen 1 gang i November p.g.a. min sygdom . Men den var god nok. Nu er jeg gravid i 6 måned.

Så måske det jeg vil sige er: det kan komme når du mindst venter det.

Knus og masser af

Anmeld

18. maj 2010

Sujan

Det er svært at holde modet oppe.. Da vi begyndte for snart et pr siden tænkte jeg på det hele tiden... Nu fylder det ikke så meget, men tænker da meget over det.. Vi prøver jo stadig men snakker ikke så meget om det som vi har gjort.. Håber der snart sker noget, men der er ikke så meget at gøre end at blive ved og tro på det nok skal ske en dag

Anmeld

18. maj 2010

Riksen

Jeg ved hvordan du har det, og har faktisk oprettet et lignende indlæg for halvanden måneds tid siden, tror jeg. Jeg var virkelig ulykkelig, for der skete bare ikke noget.

Men et par uger efter da jeg sad og læste til eksamen, slog en tanke ned i mig: "Fandme om jeg gider bruge min energi, mine krafter og mit liv i det hele taget på at tænke over hvorfor jeg ikke er gravid!"

Det gik lige pludselig op for mig, at mit liv havde masser af indhold udover det brændende ønske om et barn, så jeg aftalte med mig selv, at jeg ville leve mit liv, gøre gode ting for mig selv og bare nyde tilværelsen. Og så ville det selvfølgelig være ekstra fantastisk, hvis og når jeg blev gravid. Jeg flyttede altså fokus - og det hjalp! Er gravid i 5. uge nu.

Jeg ved at det er lettere sagt end gjort, og at man kun kan flytte fokus, hvis man virkelig føler, at det er spild af energi og tårer at være trist over sin barnløshed. I mit tilfælde fik jeg bare nok af min egen tristhed og ikke mindst bitterhed, så det måtte få en ende.

Men det er ikke sikkert, at du har det på samme måde, og så dur det nok ikke. Men mit råd er, at du så vidt det er muligt bør prøve at fokusere på det, der er dejligt i dit liv. Det kunne fx være din kæreste, din familie, dit job, din uddannelse osv. Det hjælper (åbenbart) at lade hjernen slappe lidt af - om ikke andet så for dit humør, så du kan få en lille pause.

Puha, det blev et længere svar - håber ikke, at jeg har trættet dig. Jeg krydser fingre for, at I snart har heldet med jer

- Rikke

Anmeld

18. maj 2010

Sofia

Riksen skriver:

Jeg ved hvordan du har det, og har faktisk oprettet et lignende indlæg for halvanden måneds tid siden, tror jeg. Jeg var virkelig ulykkelig, for der skete bare ikke noget.

Men et par uger efter da jeg sad og læste til eksamen, slog en tanke ned i mig: "Fandme om jeg gider bruge min energi, mine krafter og mit liv i det hele taget på at tænke over hvorfor jeg ikke er gravid!"

Det gik lige pludselig op for mig, at mit liv havde masser af indhold udover det brændende ønske om et barn, så jeg aftalte med mig selv, at jeg ville leve mit liv, gøre gode ting for mig selv og bare nyde tilværelsen. Og så ville det selvfølgelig være ekstra fantastisk, hvis og når jeg blev gravid. Jeg flyttede altså fokus - og det hjalp! Er gravid i 5. uge nu.

Jeg ved at det er lettere sagt end gjort, og at man kun kan flytte fokus, hvis man virkelig føler, at det er spild af energi og tårer at være trist over sin barnløshed. I mit tilfælde fik jeg bare nok af min egen tristhed og ikke mindst bitterhed, så det måtte få en ende.

Men det er ikke sikkert, at du har det på samme måde, og så dur det nok ikke. Men mit råd er, at du så vidt det er muligt bør prøve at fokusere på det, der er dejligt i dit liv. Det kunne fx være din kæreste, din familie, dit job, din uddannelse osv. Det hjælper (åbenbart) at lade hjernen slappe lidt af - om ikke andet så for dit humør, så du kan få en lille pause.

Puha, det blev et længere svar - håber ikke, at jeg har trættet dig. Jeg krydser fingre for, at I snart har heldet med jer

- Rikke

Jeg prøver VIRKELIG at tage dine ord til mig - og gøre det samme!

Anmeld

18. maj 2010

_-Kathrine-_

Riksen skriver:

- Rikke

Tak for det, det var lige hvad jeg havde brug for at høre...

Jeg ved godt vi ikke har prøvet så længe, og der er andre der har kæmpet meget længere end vi har, men hvis jeg skal have det sådan her hvergang jeg får min mens, så blir det da en meget hård proces....

i øjeblikket blir ALLE gravide (føler jeg) og der blir snakket rigtig meget om børn, graviditet osv på min arbejdsplads, så det er rigtig svært at lade være med at tænke på det.

Men jeg tager virkelig både dine og alles ord til mig, om at det nok skal komme, selvom jeg lige nu har den ide om at jeg aldrig blir gravid. :'-(

Men hvis jeg skal se lidt positivt på det, så har jeg haft ægløsning, kunne mærke det, og min cyklus er meget regelmæssig....

-Kathrine :-)

Anmeld

18. maj 2010

_-Kathrine-_

Sujan skriver:

Det er svært at holde modet oppe.. Da vi begyndte for snart et pr siden tænkte jeg på det hele tiden... Nu fylder det ikke så meget, men tænker da meget over det.. Vi prøver jo stadig men snakker ikke så meget om det som vi har gjort.. Håber der snart sker noget, men der er ikke så meget at gøre end at blive ved og tro på det nok skal ske en dag

Det er helt vildt hvor meget det kan fylde i ens hoved...!

Håber jeg kan lade være med at tænke så meget på det fremover...-selvom det er vildt svært...

Anmeld

18. maj 2010

Maise

-Ksnb- skriver:

efter at have knoklet på sagen i 1,5 år gik vi til lægen og blev udredet og jeg havde så pco. jeg sagde til mig selv at så var det i det mindste en grund og man kunne gøre noget ved det. efter 3 måneders hårdt arbejde var den der. ja det er svært ikke at tænke på andet selvom alle siger, prøv at lade være med at tænke på det. i stedet prøvede jeg at fokusere på de betingelser der kan påvirke om man bliver gravid eller ej. Altså kost, motion, vægt, rygning, alkohol, stress og den dur. De forhold har meget at sige for om en kvindekrop er i "form" til at kunne blive gravid. Dermed ikke sagt at det er sådan, men ofte en medårsag for mange. Inklusiv mig selv.

krydser fingre for jer.

kh maise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.