Zoneterai vs. kiropraktor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Zoneterapi vs. Kiropraktor

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.418 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

HVIS du har prøvet en eller begge: Hvad har virket (bedst) for dit barn? Jeg skal vælge noget til at hjælpe lillebassen med maven så han kan slippe for de skrigeture han har om eftermiddagen/aftenen, men jeg har svært ved at vælge da jeg har hørt meget godt om begge dele...Begrund gerne dit svar

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Bayze

Rosa skriver:

HVIS du har prøvet en eller begge: Hvad har virket (bedst) for dit barn? Jeg skal vælge noget til at hjælpe lillebassen med maven så han kan slippe for de skrigeture han har om eftermiddagen/aftenen, men jeg har svært ved at vælge da jeg har hørt meget godt om begge dele...Begrund gerne dit svar

Kh

Rosa

Smaaaart - vi må have noget evidens

Anmeld

17. maj 2010

bagger26

Du kender min holdning hehe..

Har prøvet begge dele, med Mads var det zoneterapi og med Sofia var det Kiropraktor.. Kan anbefale begge ting. Grunden til jeg personligt mest er til kiropraktor, er fordi det har været det mest effektive på mine unger, Sofia nød at få behandling.(nærmest massage) 

Kiropraktik er ikke kun til hvis de er fastlåste, har farvoritsider osv, men hjælper også kolikbørn. Min kirporaktor forklarede mig sidst, jeg var der, at nogle børn kan have nogle nervebaner i ryggen, som sidder fast, og dem kan de gå ind og løsne.. Det er ikke noget man fysisk kan se på dem, men det kan vise sig som kolik, hvor de græder meget, har maveproblemer, eller problemer med maden, søvn osv.. Symptomer man normalt ikke ville forbinde med noget man skal bruge en kiropraktor til, men de skulle kunne afhjælpe det.

Men så igen har jeg også prøvet zoneterapi, og det virkede også, det tog bare lidt længere tid før der var en markant ændring med ham.. Men det virkede..

Men det er jo op til jer, hvad i tror vil have den største effekt på Jonathan, i kender ham bedre end nogen andre.

Anmeld

18. maj 2010

Maise

Min Clara går til kiropraktor fordi hun har skæv nakke og bækken. hun stod skævt fast i mit bækken og blev taget v. aks begge dele kan give skæv nakke og bækken. hendes bækken er på plads nu og hun kan sove på begge sider m. hovedet nu. det kunne hun ikke før. var skæv i baghovedet og havde favoritside at sove på og favoritbryst. hun er så godt som "rask" igen. vi går bare til kontroller nu hver 2 måned. synes klart det har hjulpet. Han spurgte mig også ang. mave for der kunne han hjælpe hende også hvis det var. Som nyfødt havde Clara et ar gange om ugen om aftenen et par timer hvor hun bare skreg. jeg var ikke i tvivl om at det var maven, men var ikke ligesom kolik, altså hver aften. Det gik over efter ca 2 måneder da hendes tarmsystem havde reguleret sig og hun så kun sked max 1 gang dgl. nu skider hun ca hver 4 dag. Er begyndt på grød og får sveskemos i indimellem så den holdes igang. Ja det går pludselig hurtigt.

Så jeg er klar fan af kiropraktor, men har jo heller ikke prøvet zoneterapi på pigen. Fik dog af vide af min mors mans far som kan zoneterapi at jeg har problemer med mine æggestokke, men hvad vidste han ikke. jeg tænkte det var ægløsning han mente eller noget i den dur. ca. 5 år senere får jeg konstateret PCO. Hmm godt gået af en mand på 80 at kunne vurdere det. Så tror da også på zoneterapi efter det.

og endnu engang tillykke med den lille mand og med titlen MOAR

kh maise

Anmeld

18. maj 2010

Valle81

Godmorgen tøser:0)

Jeg har stemt blankt.

Jeg har til Asta prøvet kraniosakralterapi og zoneterapi da hun var lille. Kraniosakral da hun var spæd pga hendes skrigeri, det hjalp på skrigeriet men ikke på hendes uro. Så ved ikke om det bare var timet så at det ramlede sammen med at hendes skrigeri stoppede på det tidspunkt af sig selv eller det var terapien der hjalp. ( Det viste sig at hun havde en skæv nakke efter at hun havde stået fast med hovedet i bækkenet i halvdelen af graviditeten)

Da hun blev ældre døjede hun ekstremt med ørerne og min mor tog hende med til zoneterapi. Synes umiddelbart ikke det havde nogen effekt, det eneste der hjalp hende var en operation hvor der blev fjernet mandler, polypper og lagt dræn.

Min sp denne gang sagde at alle spædbørn - næsten alle - det er undertallet der ikke har har en meget urollig periode fra de er ca 3 uger til de er 10-12 uger gamle. Med det mente hun at de gerne har nogle timer om aftenen hvor de græder og er meget urolige og til tider utræstelige. Hun sagde at det simpelthen er fordi deres maver skal vænne sig til det hele og der ikke er meget man kan gøre for at hjælpe andet end at trøste og trøste. Hun sagde at det var selvfølgelig ikke fordi hun vill fraråde det, men hun mente at det oftest er spild af penge at søge alternativ behandling til de små, da man oftest søger behandling i den periode - selvfølgellig hvor det er værst - og der skal jo nogle behandlinger til for at det virker, og pludselig er barnet så gammelt at nu holder skrigeriet: Men er det pga behandlingen eller fordi at nu har barnet haft tiden til at tarmene er kommet i orden???

Som hun siger, grunden til jegsiger det: tænk også på jeres pengepung, da den industri også er en "pengemaskine":0)

Jeg er absolut tilhænger af alternativ behandling, men kan nok godt følge hvad hun sagde:0)

Anton har også haft en 3-4 uger hvor han bare skreg utrøsteligt om aftenen,men pludselig fra den ene dag til den anden var det væk:0)

Stort knus og alt held og lykke med skrigballonerne:0)

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.