Hvordan spiser jeres 1 årige ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

951 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

*Sofie*

Jeg kan ikk helt finde ud af om jeg gør det rigtige...
Malou får lov til at spise næsten alt med fingrene...og her snakker vi frokost og aftensmad. Hun har sin egen tallerken og sin egen gaffel. Hun prøver meget ofte at stange maden med gaflen og jeg hjælper hende meget. Men rigtig meget af maden bliver alligevel puttet i munden med fingrene. Jeg har intet problem med at vaske gulv flere gange om dagen, og at Malou har madrester overalt rører mig heller ikk...jeg vil bare gerne vide om det er det rigtige jeg gør for min datter ? Om det er oki at et barn på 1 år stadig spiser med fingrene...?
Hvordan spiser jeres 1 årige ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Sjl-msl-Mkl

da min datter var 1 år kunne hun bruge ske og gaffel, henhodsvis til aftensmad og frokost... hun spiste pænt, det er blevet bedre men nu fylder hun jo også 2 på lørdag.

Anmeld

18. maj 2010

steph0804

Jeg har en søn på 11 måneder og han er lige begyndt at prøve sig frem med ske og gaffel det går også fint med at putte det i maden og dernæst i munden men der kommer ingen mad med, så det ryger også ind med fingrene.... så din datter er ikke den eneste

Anmeld

18. maj 2010

Valle81

Hejsa:0)

Jeg synes bestemt du gør det rigtige, hun gør det jo "så godt hun kan":0)

Min datter var den største "gris" til at spise faktisk indtil hun var tre år:0) ET langt stykke tid irriterrede det mig llidt, men valgte til sidst at være ligeglad og bare lade hede gratte:0)

Anmeld

18. maj 2010

*Sofie*

Mange tak for jeres svar !
Tror vi ska øve det der med at stange maden lidt mer. Når maden først er på gaflen er hun god til at putte det i munden. Hun blir bare så utålmodig når hun ikk selv ka få det til at sidde fast på gaflen

Anmeld

18. maj 2010

Ni-ko-li-ne

*Sofie* skriver:

Tror vi ska øve det der med at stange maden lidt mer. Når maden først er på gaflen er hun god til at putte det i munden. Hun blir bare så utålmodig når hun ikk selv ka få det til at sidde fast på gaflen

vores datter på 17 mdr spiser med gaffel/fingre.... vi er lidt large med dette, da vi mener hun nok skal lære det.

det lykkedes hende ofte at stange maden, skeen har vi ikk øvet for meget med endnu... men vi er ved at ville igang med det...

altså, jeg synes ikk der findes en facit liste... jeg er helt sikker på at det du gør er fint! :0)

Anmeld

18. maj 2010

Moar'en

Viktor er næsten 15 mdr og har også altid spist med fingerne, vi har altid lagt bestik til ham og ind imellem har har prøvet. For godt 2 mdr siden tog han sit bestik og gik i gang med at spise med som om han aldrig havde bestilt andet, så nu spiser han alle måltider selv (før gav vi ham havregrøden) næsten hvvergang med sit bestil, men også stadig lidt med fingerne. Så jeg tror ikke du skal være nervøs for i gør noget forkert, vi har i hvert fald ikke "trænet" med ham, det kom af sig selv.

Anmeld

18. maj 2010

Mira0911

Julie er knap 1½ år... Hun spiser med fingrene, uanset hvad mad det er... Selvfølgelig ikke grød...

Ske kan hun nogenlunde spise med... Hun gør tingene når hun har løst til..

Vi mener ikke at de forskellige  ting skal ske på bestemte tidspunkter, det kommer når det kommer...

Anmeld

18. maj 2010

DK

*Sofie* skriver:

Var det ikke en ide at skære maden ud i (meget) mindre stykker så hun kunne spise maden med en ske? Det var i alt fald meget lettere for Kirstine at få maden op på skeen, end det var at bruge gaflen. Så øver de sig jo stadig i at få mad på skeen og få den ind i munden, og så kan man jo altid gå over til gaffel når de mestrer skeen 100 %?

Anmeld

18. maj 2010

Louise mortil4

Nanna prøver så godt hun kan at bruge ske og gaffel, men bruger også rigtig meget hænderne, de er så små endnu at det må de da gerne, altså bruge hænderne Nanna er lige blevet 13 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.