Det går bare så meget fremad med Niklas Emil for tiden. Der er på kort tid sket stor forandring i hans reaktion overfor andre mennesker og hvor er det bare en lettelse at mærke! 
Første gang jeg rigtig mærkede en forandring var da vi hjemme hos min far og papmor for at fejre morsdag. Vi var der sammen med min søster, hendes mand og deres to børn. Derudover var mine to mindre brødre der. Vi var forberedte på at Niklas Emil højst sandsynligt ville reagere som han havde gjort de sidste par gange vi havde været sammen med andre; han ville blive ked af det, bange og bare klamre sig fast til os som en lille abeunge..... Vi blev heldigvis glædeligt overrasket
Da vi kom derhjem var han selvfølgelig meget tilbageholdende, men da han så at vi skulle have boller og kage så kunne han pludselig snakke og sørme også spise (dog ville han sidde på skødet af sin far) men han småpjattede med sin kusine og fortalte hende at han spiste boller og kage. Allerede dét var en stor forandring! 
Det endte faktisk med at Niklas Emil rendte rundt og legede og hyggede sig rigtig meget. Dog ville han ikke rigtig snakke med de andre voksne eller op til dem, men de fik da ALLESAMMEN en lille mys på munden da vi skulle hjem 
Vi var helt høje af den oplevelse og super glade over at mærke hvordan det nu går den rette vej igen
De har siden også fortalt i vuggestuen at de fornemmer det er blevet meget bedre, og vi oplever mange små episoder hvor vi bare kigger på hinanden fordi han slet ikke er så bange af sig mere. Han er dog stadig en del tilbageholdende, men slet slet ikke i samme grad! 

Anmeld