Den "søde" ventetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.330 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

Tynen

Hvor mange af jer oplevede det at være gravid, som værende noget af det mest fantastiske man kunne udsætte sig selv for?
- Og her menes der ikke på den der "Selvfølgelig var det den bedste tid overhovedet, for tænk hvad jeg fik ud af det"-følelsen, men mere fysiske aspekt i det.

For mit vedkommende var det nemlig slet ikke så sødt endda.
25 uger med hovedet i kummen morgen, middag og aften - Hvis det ikke var der, så lå det lidende på sofaen med den ledeste kvalme ever.
Ondt i lænden, ondt i ballen, ondt i maven på alle mulige og umulige måder.
Ja faktisk havde jeg bare konstant ondt over det hele.
Ikke nok med det, så havde jeg en træthed så opslugende, at jeg ville kunne have udkonkurreret 4 aldomshjem til sammen, og en trang til virkelig fedende og ulækre crawings som daglig cola i litermængder, 1 pose chips (hvis ikke endda 2) en plade chokolade og en masse chokoladekiks for lige at fuldende succesen.

Men fortæl; Hvad er definationen for en graviditet for jer?
Der må da være nogen linien "Den søde ventetid" er skrevet for/på/om.. Ikk´?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

roenlund

jeg er kun i uge 16 og synes ikke at ventetiden er spor sød lige nu... de første 12 uger var jeg så heldig at jeg ingen tegn på at være gravid havde, ingen kvalme eller lign.

Men men men lykken var kort nu ligger jeg på 3 uge i sofaen og kan ingenting, smerter i lænden, stikkende jag i maven og desideret ubehag holder mig bundet... Jeg er lykkelig for at kunne bruge siden her, da det ´da er lidt menneskelig kontakt

Jeg håber og  for at det ikke fortsætter sådan her for så er der godt nok længe til d. 6 nov hvor bøvsen er sat til.

Fra en som håber det bliver bedre

Anmeld

17. maj 2010

Ansemusen

Jeg har haft det rigtig godt psykisk og fysik i midten af graviditeten (dog træt hele vejen, men mere i starten og her til sidst). Jeg har følt mig helt speciel og rigtig lækker og sådan indtil jeg blev rigtig rigtig stor de sidste par måneder. Så jeg har oplevet graviditeten som noget af det mest fantastiske trods mange fysiske gener!

Anmeld

17. maj 2010

linemus

Du kender mit svar. Ondt alle steder hvilket kun blev værre og værre, træthed i ekstrem grad, dårligt humør, dårlig samvittighed, osv. Jeg hader at være gravid

Men jeg har da hørt om dem, der blot får mere energi og fysisk er på toppen hele vejen igennem. Hvor mon de er?

- Line

Anmeld

17. maj 2010

Munder

linemus skriver:

Du kender mit svar. Ondt alle steder hvilket kun blev værre og værre, træthed i ekstrem grad, dårligt humør, dårlig samvittighed, osv. Jeg hader at være gravid

Men jeg har da hørt om dem, der blot får mere energi og fysisk er på toppen hele vejen igennem. Hvor mon de er?

- Line

Her.

Jeg havde en super graviditet. Var kun lidt træt i første trimester og havde det ellers rigtig godt hele graviditeten.

Jeg havde kvalme en dag....det var den dag jeg fandt ud af at jeg var gravid....hmmm måske var det chokket. Ellers havde jeg ingen kvalme, halsbrand, bækkensmerter mm....nothing

Jeg er til gengæld ikke særlig god til at føde, så det går måske lige op.

Dorte

Anmeld

17. maj 2010

Tynen

Munder skriver:

Her.

Jeg havde en super graviditet. Var kun lidt træt i første trimester og havde det ellers rigtig godt hele graviditeten.

Jeg havde kvalme en dag....det var den dag jeg fandt ud af at jeg var gravid....hmmm måske var det chokket. Ellers havde jeg ingen kvalme, halsbrand, bækkensmerter mm....nothing

Jeg er til gengæld ikke særlig god til at føde, så det går måske lige op.

Dorte

Arh!
Måske er det DER at hunden (Eller katten?!   ) ligger begravet.

Jeg er ski´ god til det der føden, men være gravid er jeg ren nitte og nederen til

Anmeld

17. maj 2010

Mum33

Jeg ÆÆÆÆÆÆÆÆlskede at være gravid  Men havde også den letteste graviditet uden gener stort set. Syntes det var skønt og (syntes selv) jeg var vildt lækker  Nød opmærksomheden og den lykke der bare spirede i maven. Glæder mig sindsygt til jeg må prøve det igen. Manglede dog rødvin.

Det sukkersøde var dog over da vi nåede til fødslen  

Anmeld

17. maj 2010

Munder

Tynen skriver:

Arh!
Måske er det DER at hunden (Eller katten?!   ) ligger begravet.

Jeg er ski´ god til det der føden, men være gravid er jeg ren nitte og nederen til

Tror nemlig der noget til enhver, det kan da ikke være 100% perfekt.

Jeg elskede at være gravid, men skal aldrig føde igen!!!!

Anmeld

17. maj 2010

Laulund87

Jeg var sygemeldt fra uge 7 fordi jeg var så dårlig. Lå i sengen 24 timer i døgnet og kunne ikke engang gå på toilettet uden at kaste op Måtte drikke sådan nogle forfærdelige proteindrikke fordi jeg ikke fik noget at spise overhovedet.

Jeg var indlagt to gange med drop så jeg kunne få salt-og sukkervand. 

Så min graviditet var forfærdelig. 

Anmeld

17. maj 2010

Kaufie

hmmm...jeg var god til begge dele første gang.....

Elskede at være gravid indtil ca. 40. uge, hvor det var ved at være noget træls med den venten. Havde ingen gener udover lidt ekstra vand i fødderne og lidt trykken på iskias-nerven tilsidst.

Denne gang glæder jeg mig enormt til at blive helt officiel - dvs på fredag efter en forhåbentlig god NF-scanning torsdag. Glæder mig til at kunne tage de behagelige bukser på og læne mig tilbage, så man kan se maven....(og vide det ikke blot er fordi jeg spiser for meget...)

Har heller ingen gener denne gang -hvis man lige ser bort fra de enormt ømme og tunge boobs...... Men de gør jo bare at manden ser helt forelsket på dem - ser...ikke rører...

Så ja, jeg glæder mig til den søde ventetid..... indtil uge 40....så gider jeg nok ikke mere igen....

Mette, 12+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.