Lige et par praktiske spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

504 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

Astrid P

Jeg håber der er nogle af jer, kloge kagedamer, der kan hjælpe. Jeg skal lave en kage klar til min datters udflugt med dagplejen i morgen. Jeg har i den anledning bagt en banankage, som jeg påtænker at smøre med en nutellasmørcreme, overtrække med MMF og pynte med blomster. Nu kommer spørgsmålet: Hvordan skal jeg derefter opbevare den til i morgen? Skal den stå i stuetemperatur, skal den i køleren, skal den dækkes over med folie oder was? Jeg er helt på bar bund...

KH Astrid

PS. Og hvor lang tid kan det der Tyllose holde sig når det er blandet? Jeg har noget stående i en lille bøtte som jeg lavede til mit første kageprojekt forrige søndag, kan jeg godt bruge det? Og hvis ikke, hvad kan jeg så bruge til at klistre blomsterne fast med i stedet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Jordbærpigen

Kagen skal på køl når den er færdig uden folie eller lign. Ellers dannes der konden og mmf'en vil smelte og blive våd.

Ved ik lige mht holdbarhed på tylose. Men du kan bare bruge lidt vand til at lime blomsterne fast med

Anmeld

17. maj 2010

birgittemarie

Du behøver ikke sætte den på køl, hvis du ikke har fyldt den med creme el. lign. Er det bare tørkage, nutella og MMF er der ingen grund til det.

Og tyloselim forresten, har jeg tit brugt efter forholdsvist lang tid. Så længe det stadig er smørbart, tror jeg ikke der sker noget ved det. Det er jo ikke alverden man bruger alligevel.

Anmeld

17. maj 2010

Astrid P

Tusind tak for svar begge to... Det er ikke kun Nutella, men den der smørcreme med både smør, Nutella og flormelis - så måske er det dårligt for smørret hvis det ikke er på køl?

KH A

Anmeld

17. maj 2010

birgittemarie

Nej, det tror jeg ikke, der sker spor ved. Jeg plejer at have min choko/smørcreme stående ude i flere dage, hvis der ikke er plads i køleren og den smager lige godt af den grund.

Anmeld

17. maj 2010

Astrid P

birgittemarie skriver:

Nej, det tror jeg ikke, der sker spor ved. Jeg plejer at have min choko/smørcreme stående ude i flere dage, hvis der ikke er plads i køleren og den smager lige godt af den grund.

Skal man dække den til med noget hvis den ikke skal i køleren så?

Anmeld

17. maj 2010

birgittemarie

Ja, der ville jeg nok smide lidt film lidt løseligt henover og omkring den, så den ikke får støv, skidt og luft, men så dit pynt ikke bliver mast og klemt, hvis du forstår, hvad jeg mener.

Anmeld

17. maj 2010

Astrid P

I do, og du er en skat!

Anmeld

17. maj 2010

birgittemarie

You too, dukkebarn. Og god kagebagning. Jeg kan mærke, jeg er ved at få abstinenser efter dåbskagen, så jeg må snart i gang igen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.