Toblerone creme, hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

Mumto3

Jeg skal bruge 4 lagkager i morgen, så jeg er i fuld gang med at planlægge kager.

I sidste uge bagte jeg lagkagebunde, og de har været i fryseren og dem tog jeg op i går aftes så de er tået op til i dag, fordi jeg tænker at lagkager bliver bedst af at blive laget dagen før de skal spises.

Jeg havde tænkt mig at den ene lagkage skulle være med tobleronecreme og hindbærmousse

og så ville jeg have en anden lagkage også med tobleronecreme sammen emd et eller andet? men hvad passer godt sammen med toblerone?

-og nu til spørgemålet: når chokoladen er smeltet, er det så rigtig forstået at den skal ned i FLØDEN og så bagefter piskes til flødeskum???? og så kan jegikke gennemskue og om skal piske i dag, eller om jeg skal vente til i morgen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

LotteN

nu har jeg ikke dne store erfaring, men da jeg lavede toblronecremen da smeltede jeg chokoladen sammen med fløden og så smed den på køl natten over og piskede den næste dag!

Anmeld

17. maj 2010

Mira0911

Du kan prøve dig frem med forskellige frugt mousse'r...

Tobleronecremen - Du smelter chokoladen sammen med fløden, dagen før og stiller det i køleren natten over..

Anmeld

17. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Mumto3 skriver:

Jeg skal bruge 4 lagkager i morgen, så jeg er i fuld gang med at planlægge kager.

I sidste uge bagte jeg lagkagebunde, og de har været i fryseren og dem tog jeg op i går aftes så de er tået op til i dag, fordi jeg tænker at lagkager bliver bedst af at blive laget dagen før de skal spises.

Jeg havde tænkt mig at den ene lagkage skulle være med tobleronecreme og hindbærmousse

og så ville jeg have en anden lagkage også med tobleronecreme sammen emd et eller andet? men hvad passer godt sammen med toblerone?

-og nu til spørgemålet: når chokoladen er smeltet, er det så rigtig forstået at den skal ned i FLØDEN og så bagefter piskes til flødeskum???? og så kan jegikke gennemskue og om skal piske i dag, eller om jeg skal vente til i morgen.

Hm, jeg bruger normalt alle former for bær til tobleronecreme. Ellers evt. hvid chokolade mousse eller noget citrus kan jeg forstille mig er godt.

Jeg laver cremen sådan, at jeg smelter chokoladen i fløden i en gryde - det må ikke koge. Så køles det ned og piskes stift. Lad det gerne stå på køl en nats tid, så er det noget nemmere at arbejde med.

Anmeld

17. maj 2010

Mumto3

Ej, tusinde tak for alle jeres svar!!! Det vil jeg straks prøve!!! -og så venter jeg med at lægge lagkagen sammen til i morgen.

uh, hvor jeg glæder mig til at prøve. Jeg har jo fået mundvand af at høre om alle jeres fantastiske kager!

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

DU skal smelte chokoladen sammen med den varme fløde. Hvis du spørger hende der fra det søde liv, så må fløden IKKE koge, men var så varm, at den lige nøjagtig ka smelte chokoladen.

Så skal de to sammensmeltede ting sættes på køl og piskes når det er FULDSTÆNDIGT koldt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.