At føde før tid?!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. maj 2010

kimfrit

Hej,

Jeg tænkte på, jeg er første gangs fødende med en dejlig lille prinsesse . Som skal komme her i slutningen af juli.

Hvert år, tager min familie og jeg, til Jylland og besøger noget familie, som jeg rigtig gerne vil med til! Men det er 4 uger før jeg er sat til at føde. Og man har jo hørt om, at der er nogle som føder for tideligt, og jeg ville jo bare hade at være i Jylland og skulle føde et ukendt sted, uden at have min kæreste med!

Så hvad er jeres erfaring med at føde for tideligt, er det noget jeg skal være bekymret for? Eller kan jeg sagtens tage afsted til Jylland?

til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

HEYSA...

Jeg er mor til to og de to fødsler var megt forskellige..

min datter (den ældste) er født 4 uger før termin.. og min søn (4 måneder) kom lige til termin

altså det er en chance at tage når man er så tæt på terminen men man siger at fødslen svinger +- 14 dage.. ligesåvel du kan føde før tid at du jo lige så godt gå over.. det er svært. men mærk efter i din krop og gør som du føler er godt for dig/baby..

Anmeld

16. maj 2010

kimfrit

KatjaRenee skriver:

HEYSA...

Jeg er mor til to og de to fødsler var megt forskellige..

min datter (den ældste) er født 4 uger før termin.. og min søn (4 måneder) kom lige til termin

altså det er en chance at tage når man er så tæt på terminen men man siger at fødslen svinger +- 14 dage.. ligesåvel du kan føde før tid at du jo lige så godt gå over.. det er svært. men mærk efter i din krop og gør som du føler er godt for dig/baby..

Det er i hvet fald stof til eftertanke

Det kunne godt være jeg skulle blie hjemme bare for en sikkerheds skyld !

Anmeld

16. maj 2010

Halbschön

kimfrit skriver:

Hej,

Jeg tænkte på, jeg er første gangs fødende med en dejlig lille prinsesse . Som skal komme her i slutningen af juli.

Hvert år, tager min familie og jeg, til Jylland og besøger noget familie, som jeg rigtig gerne vil med til! Men det er 4 uger før jeg er sat til at føde. Og man har jo hørt om, at der er nogle som føder for tideligt, og jeg ville jo bare hade at være i Jylland og skulle føde et ukendt sted, uden at have min kæreste med!

Så hvad er jeres erfaring med at føde for tideligt, er det noget jeg skal være bekymret for? Eller kan jeg sagtens tage afsted til Jylland?

til jer alle

Hmm... De fleste førstegangsfødende føder jo over tid, så hvis jeg var dig, ville jeg tage afsted ;-)

Jeg frygtede selv at jeg ville føde før tid pga. stort barn og forkortet livmoderhals... Min kæreste og jeg flyttede først sammen i lejlighed en uge før termin, og indtil da boede vi hver især hos vores forældre.. Jeg skulle føde i Kolding og boede hos min mor i Odense... Da vi nærmede os flyttedato frygtede vi at det skulle gå igang inden vi kom på plads.. Men det endte med at jeg måtte sættes igang da jeg var to uger over tid, og fødte da jeg var 42+1 ;-)

Anmeld

16. maj 2010

LinLin

3 uger før til 2 uger efter termin er inden for normalen. Det med at førstegangsfødende "altid" går over passer i hvert fald ikke her - fødte 15 dage før termin

Men vi har i øvrigt udemærkede fødeafdelinger herovre

Jeg tog selv på miniferie i Odense (bor i Århus) med min mor 6 uger før termin med David - synes du skal tage afsted

Anmeld

16. maj 2010

Liljesilas

Gør hvad du føler, men var jeg dig, så ville jeg sige, at jeg ikke endnu kunne sige med garenti, om jeg kom med. Jeg er nu i uge 36, og er meget tit træt, døjer også pludselig med kvalme, og kan ikke holde til ret meget. Men graviditeter er jo meget forskellige, og jeg kan ikke engang holde til en shoppingtur der varer mere en 15 min, så gør mine fødder mega ondt, og jeg bliver utilpads. Plus at hormonerne topper sidst i graviditeten - så pludselig tuder jeg bare hehe.

Men måske er du frisk, og så ville jeg tage afsted..

Anmeld

16. maj 2010

kimfrit

Jeg tror bare jeg siger jeg gerne vil med, men måske godt kan springe fra. Det kommer lidt an på hvor oplagt jeg er på det.

Og det er o bare Jylland, så det er jo ikke så svært eller langt at komme hjem igen.....

Glæder mig til det bliver sommer !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.