Smertestillende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.273 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. maj 2010

AnneBJ

Hej piger,

Jeg skrev til min læge den anden dag - bare sådan en E-konsultation I ved - for at høre om der er noget smertestillende der er bedre end andet, når man prøver at blive gravid. Jeg lider nemlig af og til af ret slemme hovedpiner, som ofte munder ud i migræne. Det har jeg kunne klare med Treo, men læste så om en herinde, hvis mand/kæreste havde fået for meget Treo og var blevet så dårlig.
Lægen svarede at pinex, panodil, og lignende paracetamolprodukter var lige "gode" alle sammen, men at jeg bør holde mig fra Treo, da det øger risikoen for SA.

Men hvornår er den risiko øget? Altså hvor længe er Treo i kroppen? Ved ikke om I forstår spørgsmålet, men fx her i weekenden har jeg taget det, pga. hovedpine og mens. smerter - så der kan vi jo af gode grunde ikke prøve at lave baby; altså intet æg at ødelægge...

Er der mon nogen der ved noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

XXSS

Jeg vil formode at den er i kroppen et døgns tid, men hvis du f.eks tog den i går og forsøger i dag burde der jo ikke ske noget - jeg tror, det lægen mener er, at du ikke skal tage dem når du er blevet gravid. Men uanset hvad så er det ikke i kroppen i mere end et døgn. Så hop i bare på hesten  Der står også på lægemiddelkataloget, at det kan påføre spontan abort, hvis de indtages 1. trimester og at man har 1 døgns karantæne eks. som bloddoner hvis man har taget dem - så det vil sige at de optages i kroppen i et døgn.

Håber det kunne bruges bare lidt

Anmeld

16. maj 2010

AnneBJ

Tak for svar! Jeg tror du har ret, og det er også sådan jeg har forstået det, ville bare gerne bekræftes i min teori!

/Anne, som vil gå ud og tage to Treo for hovedpinen, med god samvittighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.