ja så kommer den mavesure feminist jo op i mig. jeg synes det er grotesk og stærkt hæmmende for børnenes udvikling at blive opdelt på den måde.
og jeg forstår slet ikke "pigeting" vs "drengeting" eller "pigeinteresser" vs "drengeinteressere"....der er da MASSERE af eksempler på krydsninger af køn og interesse/legetøj.
herhjemme bliver de opdraget som mennesker med de interesser de nu en gang har/udvikler. der kommer legekøkken og værktøjsbord uanset om det er en søn eller datter der dukker op til oktober. det lyserøde og det lyseblå er banlyst!! det gider jeg simpelthen ikke se på
jeg har aldrig leget med dukker, men var enooooormt glad for mit biltæppe (ligesom dig, Caroline) og mine biler. da min mor lavede en fantastisk fin dukkevogn til mig til min 5 års fødselsdag, hev vi selve vognen ud, satte en opvaskebalje i istedet og kørte ræs på "venderen" (mig og de to drenge jeg brugte stort set alt min tid sammen med som lille).
fra jeg var omkring 8 år ønskede jeg mig aldrig andet end bøger, så børnebibliotek til de kommende børn herhjemme er naturligvis allerede omfattende og det jeg tænker allermest på når jeg tænker på hvad jeg skal købe til babyen 
Anmeld