er det iorden. .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. maj 2010

Anonym trådstarter

er det iorden at blive sur på sin kæreste når han bander helt vildt meget?

jeg syntes nemlig ikke at vores barn skak kære alle de bandeord som han netop lige bruger og slet ikke i samme mængde som ham gør?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

Dot D

Anonym skriver:

jeg syntes nemlig ikke at vores barn skak kære alle de bandeord som han netop lige bruger og slet ikke i samme mængde som ham gør?

Start med at nævne det for ham, inden du bliver sur. Når du så har nævnt det mere end ti gange, så må du godt begynde at blive lidt muggen på ham, så nævner du det lige ti gange mere og så må du blive sur. Enig i at børnene ikke behøver at lære alle bandeordene(skal tage mig selv i det engang imellem) de skal nok lære dem på et eller andet tidspunkt

Anmeld

16. maj 2010

<3

Anonym skriver:

ja Ligeså vel at det også er i orden at han retter på dig hvis du taler grimt, ignorer eller noget helt tredje

Anmeld

16. maj 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

ja Ligeså vel at det også er i orden at han retter på dig hvis du taler grimt, ignorer eller noget helt tredje

ja okay... det er rigtig nok

Anmeld

16. maj 2010

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Start med at nævne det for ham, inden du bliver sur. Når du så har nævnt det mere end ti gange, så må du godt begynde at blive lidt muggen på ham, så nævner du det lige ti gange mere og så må du blive sur. Enig i at børnene ikke behøver at lære alle bandeordene(skal tage mig selv i det engang imellem) de skal nok lære dem på et eller andet tidspunkt

har sgat til ham rigtig mange gange jeg ikk vil ha han bander så meget som han gør da der ikke er grund til hun lære bandeord nu og det så bliver et af hendes første ord.

Anmeld

16. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Som udgangspunkt er det vel aldrig OK at blive "sur" på ens kæreste over noget han altid har gjort og som kom "med pakken" - er det? (Selvom disse ting kan være sindssygt irriterende, I know!!)

Jeg bliver kun sur/vred hvis det er ting som sårer mig, og selv der skelner jeg som regel mellem ting som skyldes ligegyldighed og ting som "bare" skyldes ubetænksomhed... Han skal jo ikke behøve at gå på listefødder herhjemme.

Anmeld

16. maj 2010

JustAnotherName

At bande kan være en dårlig VANE, som har fulgt ham meget meget længe. Og dårlige vaner, kan være enormt svære at ændre.

Men med mange påmindelser, så kan man lære at blive opmærksom på det. Så hvis du begynder, at gøre ham opmærksom igen-og-igen, når han kommer med de grimme gloser (uden i første omgang at være sur .....selvom det sikkert vil irritere ham, at få det at vide hele tiden), så kan han selv begynde at se, hvor tit det egentligt sker. Og først når han opdager, hvor meget han egentlig gør det, så kan han begynde at ændre ved det.

Jeg kan godt forstå, at du ikke synes, at dit barn skal høre på de grimme skældsord. Det er fair nok at være sur eller træt af ting, men man kan sagtens finde bedre måder at udtrykke sig på, og stadig få essensen af det ud 
Ellers må han jo lige træde ind bag en lukket dør, og fyre sine strofer af, hvis det er den eneste måde, at han kan få det ud af systemet 

Anmeld

16. maj 2010

Mira0911

Det med at bande, tager jeg mig selv i alt for tit...

Min kæreste kan også godt bande, og vi minder hinanden om at, vi skal liiige moderere vores banden, og se at få det lagt på hylden lige så stille...

Jeg bliver aldrig sur på min kæreste når han bander... Han bliver heller ikke sur på mig når jeg bander.. Vi er rigtig gode til at minde hinanden om det med det banderi..

Anmeld

16. maj 2010

Moar'en

Her hjemme er det også anders der Bander mest, men jeg synes nu ikke jeg bliver sur. Jeg spørg ham nomal pænt om han ikke godt gide prøve at stoppe med det, og det er bare blevet så meget bedre. Jeg er ikke anders's mor og skal derfor ikke gå og opdrage på ham. Så prøv at snakke med ham om det og så sig det pænt i stedet for at blive sur.

Anmeld

16. maj 2010

Anonym trådstarter

Moar'en skriver:

Her hjemme er det også anders der Bander mest, men jeg synes nu ikke jeg bliver sur. Jeg spørg ham nomal pænt om han ikke godt gide prøve at stoppe med det, og det er bare blevet så meget bedre. Jeg er ikke anders's mor og skal derfor ikke gå og opdrage på ham. Så prøv at snakke med ham om det og så sig det pænt i stedet for at blive sur.

har flere gange prøvet at sige det til ham stille og roligt at han godt må prøve at lade være at bande så meget. men det hjælper bare ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.