Nok et rigtig DUMT spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.730 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. maj 2010

Anonym trådstarter

Men..

Jeg får nogle piller der hedder Provera, som jeg skal tage fra 15 cyklus dag til 24 cyklus dag, for at fremkalde en blødning.

Min mens startede den 10 Maj og sluttede den 13 Maj, og jeg havde sex i går. Jeg sagde til min ven, at jeg havde glemt nogle p-piller, så vi skulle bruge gummi. Men da vi når til sexen, går det hele bare så stærkt fordi vi er så tændte, så vi glemmer gummiet.
Jeg aner ikke hvornår jeg har ÆL eller om mine provera kan gøre så den kommer tidligere? Men jeg kan vel næsten ikke være blevet gravid i går vel?
Det er ikke et ønske for os, da vi ikke er fast sammen, men bare hygger os )vi har kendt hinanden i 5 år) Men skulle uheldet være ude, er vi begge indforstået med, at det bliver en keeper.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

Dot D

Anonym skriver:

Men..

Jeg får nogle piller der hedder Provera, som jeg skal tage fra 15 cyklus dag til 24 cyklus dag, for at fremkalde en blødning.

Min mens startede den 10 Maj og sluttede den 13 Maj, og jeg havde sex i går. Jeg sagde til min ven, at jeg havde glemt nogle p-piller, så vi skulle bruge gummi. Men da vi når til sexen, går det hele bare så stærkt fordi vi er så tændte, så vi glemmer gummiet.
Jeg aner ikke hvornår jeg har ÆL eller om mine provera kan gøre så den kommer tidligere? Men jeg kan vel næsten ikke være blevet gravid i går vel?
Det er ikke et ønske for os, da vi ikke er fast sammen, men bare hygger os )vi har kendt hinanden i 5 år) Men skulle uheldet være ude, er vi begge indforstået med, at det bliver en keeper.

Kender ikke de piller, men så længe I begge er indstillet på, hvad der måske kan ske, så synes jeg du/I skal se tiden an, evt. høre din læge ad på mandag

Anmeld

15. maj 2010

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Kender ikke de piller, men så længe I begge er indstillet på, hvad der måske kan ske, så synes jeg du/I skal se tiden an, evt. høre din læge ad på mandag

Ja jeg må lige høre ham ad mandag

Anmeld

16. maj 2010

Anonym trådstarter

16. maj 2010

XXSS

Anonym skriver:

Men..

Der er ingen spørgsmål der er dumme  Provera er et blødningsregulerende præparat (har lige læst på lægemiddelkataloget)! og hvis du i forvejen har forstyrrelser mhs til blødningen - kan du i hvert fald ikke være sikker.

Så for din egen skyld kontakt din læge, for hvis uheldet er ude skal du stoppe med pillerne. De må ikke tages hvis man er gravid(hvilket du jo forhåbentlig ikke er ) bare just in case..

Hilsen Tanja

Anmeld

16. maj 2010

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Der er ingen spørgsmål der er dumme  Provera er et blødningsregulerende præparat (har lige læst på lægemiddelkataloget)! og hvis du i forvejen har forstyrrelser mhs til blødningen - kan du i hvert fald ikke være sikker.

Så for din egen skyld kontakt din læge, for hvis uheldet er ude skal du stoppe med pillerne. De må ikke tages hvis man er gravid(hvilket du jo forhåbentlig ikke er ) bare just in case..

Hilsen Tanja

Jeg får pillerne for at oprette en cyklus hver måned. Og nu hvor jeg tager dem på 3 år, har jeg fået min mens hver måned, hvilket er skønt..
Ja må nok hellere lige høre ham ad, om jeg skal undlade at tage dem her den 24 og 10 dage frem, just in case som du skriver..

Anmeld

16. maj 2010

XXSS

Anonym skriver:

Jeg får pillerne for at oprette en cyklus hver måned. Og nu hvor jeg tager dem på 3 år, har jeg fået min mens hver måned, hvilket er skønt..
Ja må nok hellere lige høre ham ad, om jeg skal undlade at tage dem her den 24 og 10 dage frem, just in case som du skriver..

Ja så får du da ro i sjælen

Anmeld

16. maj 2010

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Ja så får du da ro i sjælen

Ja det jo lige det. Ikke fordi det ville gøre noget, for den er mere end velkommen hvis (u)heldet skulle være ude.
Jeg har helt droppet p-pillerne denne her måned også.

Anmeld

16. maj 2010

MM1987

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvorfor du får dem...

Altså hvis du ikke tager dem, så får du ikke mens??

Hvis du ingen mens har, har du heller ikke ægløsning, da det er en ægløsning der ikke bliver til en graviditet der bliver til mens. 

Jeg har fået provera i forbindelse med fertilitetsbehandling, fordi der skal jeg jo have en cyklus, men hvorfor skal du have din mens hver måned? - og hvorfor ikke bare p-piller??

Ja det var så en masse (dumme) spørgsmål fra mig

Anmeld

16. maj 2010

Anonym trådstarter

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvorfor du får dem...

Altså hvis du ikke tager dem, så får du ikke mens??

Hvis du ingen mens har, har du heller ikke ægløsning, da det er en ægløsning der ikke bliver til en graviditet der bliver til mens. 

Jeg har fået provera i forbindelse med fertilitetsbehandling, fordi der skal jeg jo have en cyklus, men hvorfor skal du have din mens hver måned? - og hvorfor ikke bare p-piller??

Ja det var så en masse (dumme) spørgsmål fra mig

Jeg får dem fordi jeg har PCO og ikke får min mens. Men med Provera får jeg min mens hver måned. Jeg tager også p-piller, men dem får jeg ikke min mens af

Hvis jeg ikke får mens hver måned, kan der gå flere måneder hvor jeg ikk har det, og så når jeg så får min  mens, så bløder jeg SÅ meget så jeg bløder igennem bind og tampon på under 5 min. Sådan levede jeg med min mens i 7 år, uden at gå til læge, fordi jeg troede det var normalt, havde jo ikke prøvet andet  
Da min veninde skal have bekræftet sin graviditet hos lægen (Vi har samme læge) kigger han på mig, og synes jeg er lige lovlig bleg. Får taget min blod % og den ligger på 44 % hvilket han ikke kunne forstå (der havde jeg fortalt ham om alle mine blødninger) Han sender mig akut på hosp. og oppe på afdelingen, finder de ud af, at de måneder jeg ikke bløder, der sætter slimhinden sig fast istedet for at bløde ud. Så jeg skulle tappes for blod og lå indlagt ½ dag. Så får at undgå det igen, skal jeg tage provera.

Nå lige lidt for historie, men så ved du hvorfor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.