HVonår er man mest frugtbar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.445 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. maj 2010

henh01

Hej

Hvornår er det bedste tidspunkt at dyrke sex når man forsøger at blive gravide? Er det i ægløsningsperioden eller dagene op til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

Mor 07/10

Umiddelbart begge dele. Normalt har man ÆL 14 dage efter men, men det er altså langt fra sikkert. Hvis ikke du kan mærke din ÆL så kan den som min lige så godt ligge 3 uger efter mens....

Anmeld

15. maj 2010

henh01

Hvis man godt kan mærke sin ægløsning, vil du mene at det bedste tidspunkt er mens man har denne? Jeg har engang lade mig fortælle at samlejet skulle ske dagene op til kvindens ægløsning, men om det var for at opnå størst chance for at ramme ægløsningstidspunktet ved jeg ikke

Anmeld

15. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Normalt har man ægløsning 14 dage før forventet menstruation (det kan så variere, hvor lang tid der går efter menstruationen, inden ægløsning indtræffer). Ægcellen kan leve cirka et døgn efter ægløsning, og sædceller kan leve op til 4-5 døgn inde i livmoderen. Det er  derfor optimalt at have samleje i dagene op til og omkring ægløsning.

Du kan evt. læse mere om fertilitet i vores artikelsektion.

Held og lykke.

Anmeld

16. maj 2010

dorthemus

Jeg blev insemineret på førstedagen af min ægløsning og blev gravid

Anmeld

16. maj 2010

foto på lærred

ja, hvis du kan mærke din ægløsning så er det helt klart en god ide at prøve der selvfølgelig kan mandens svømmere holde sig et par dage, siger de kloge. Men optimalt må det være, at lige når ægløsning sker, at der så kommer friske svømmere op, lige parat til at gøre dig gravid

Anmeld

16. maj 2010

Maise

ægløsningstidspunktet kan være forskelligt fra person til person. nogle har på 10 dagen andre på 17 dagen. jeg havde på 10 dagen da jeg var teenager. som voksen har jeg nu på 17 dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.