Er der nogle der også arbejder om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.963 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. maj 2010

jacqueline84

Jeg arbejder som fast nattevagt hveranden uge som social og sundheedsassistent. Men efter jeg er blevet gravid, er det blevet svært for mig at arbejde en hel uge. Er simpelthen så træt og udkørt når jeg når til 3 dagen. Skal kæmpe for at holde mig vågen om natten, og er meget stresset. Dette bekymrer mig, da jeg fik en ufrivillig abort for 6 mdr siden, og  tænker nogle gange på om mit natarbejde kunne spille en rolle i det.

Vil hører om der er andre der arbejder om natten også, og hvordan de klarer deres graviditet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

Muffinmus

Jepper, har skiftende arbejdstider, så både dag og nat i alle uger.

Har kun haft 3-4 nattevagter begge gange med ungerne netop fordi jeg fik det fysisk dårligt og fordi jeg så har haft både en MA og SA.

Og ved min MA blev jeg spurgt om jeg arbejde nat da det kunne øge chancerne for abort med op til 12 %!!!!!

Så dein hen har jeg altså sagt nej til og så må de finde dagvagter til mig de mdr.

Mig og mit barn er vigtist, ikke om mit arbejde kan dække nattevagterne.

Anmeld

16. maj 2010

jacqueline84

Det er da rart jeg ikke er den eneste der har det sådan. Føler lidt folk synes jeg gør min graviditet til en sygdom, hvilket jeg bestemt ikke synes jeg gør. Jeg prøver bare at passe på mit lille barn, som nu er det vigtigste for mig, og selvfølgelig er meget obs hvordan min krop reagere.

Har heldigvis fået snakket om det og fået lov til at bruge min ferie som jeg vil. Og da jeg kun har 9 uger tilbage og 3 ugers ferie, så er mange af ugerne reddet ved ikke jeg behøver at have 7 dage i træk.

Din arbejdsplads tog det helt fint da du sagde du ingen nattevagter tog?

Anmeld

16. maj 2010

ditdot

Hej,

jeg arbejder skiftende vagter på sygehuset som sygeplejerske. Gik efter aftale med arbejdsgiveren ret hurtigt fra mine nattevagter. Man kan få det som hedder graviditetssamtaler, hvor i snakker om hvad du kan klare. En god idé er nok at få en mulighedserklæring hvis du skifter dine nattevagter til dagvagter da du ellers mister sammenregningen af dit nattetillæg når barselspengene skal udbetales. 

knus herfra

Anmeld

17. maj 2010

jacqueline84

tak for infoen. Det vil jeg benytte mig af hvis det ikke hjælper med at arbejde knap så nattevagter.

Anmeld

17. maj 2010

Muffinmus

Ja, mit arbejde tog det ok, ikke alle mine kollegaer som jo sted med nattevagtrerne, men sådan var det altså bare.

Skal sgu ikke miste flere børn fordi folk synes natarbejde er ok, forskning tyder jo netop påat det er MØG hamrende usundt at haev skiftende arbejstider.

Giver stress

Giver mere sygdom

Flere aborter

Hjertekar sygdomme

Kræft.

Er det ikke undskyldning nok??

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså... Du skal da sige til din læge at du skal blive halvtidssygemeldt. Det andet går jo ikke.

Håber det bedste.

Anmeld

17. maj 2010

XXSS

Jeg har selv haft nattevagter på skadestuen i 5 år - og da fik jeg også en spontan abort.

Chancerne for at abortere ved nattevagter er væsentlige større end ved dagvagter! - Det er såvidt jeg ved dokumenteret .

Så pas på dig selv og få slappet lidt af måske konvertere til nogle dag- eller aftenvagter? imens du er gravid i hvert fald.

http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/UGESKRIFT_FOR_LAEGER/Artikelvisning?pUrl=/UGESKRIFT_FOR_LAEGER/TIDLIGERE_NUMRE/2007/UFL_EKCMA_2007_10/UFL_EKCMA_2007_10_50611 

Anmeld

19. maj 2010

jacqueline84

har fået snakket med dem, og fået en del fridage så ugen ikke er så lang. Og så må jeg tag den derfra hvis det ikke hjælper.

Anmeld

20. maj 2010

MetteMTH

jacqueline84 skriver:

Jeg arbejder som fast nattevagt hveranden uge som social og sundheedsassistent. Men efter jeg er blevet gravid, er det blevet svært for mig at arbejde en hel uge. Er simpelthen så træt og udkørt når jeg når til 3 dagen. Skal kæmpe for at holde mig vågen om natten, og er meget stresset. Dette bekymrer mig, da jeg fik en ufrivillig abort for 6 mdr siden, og  tænker nogle gange på om mit natarbejde kunne spille en rolle i det.

Vil hører om der er andre der arbejder om natten også, og hvordan de klarer deres graviditet.

Hej. Jeg arbejder også om natten, jeg har sådan set ikke været på arbejde hele min graviditet, fordi jeg døjer med ryggen, kan ikke gå rundt i 8 timer hver nat, får ondt i ryggen og benene, plus at det bliver man faktisk også mere træt af. Der en chance for at man godt kan føde et dødt barn når man arbejder om natten. Så hvis jeg var dig ville jeg snakke med lægen, du skal tænke på dig selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.