Sodavand - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.895 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. maj 2010

Marco2

Hej piger.

Hvornår begyndte jeres børn at få sodavand?

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

XXSS

Min pige er 16 mdr og får ikke sodavand. Vi drikker ikke sodavand herhjemme så ser hellere ingen grund til at give hende det

Anmeld

15. maj 2010

mamalicious

Marco2 skriver:

Hej piger.

AG

Vores drenge drikker ikke sodavand, heller ikke saftevand. Dog drikker de danskvand,og skal det være fancy- blander vi med juice Spørger du mig, synes jeg ikke der er nogen grund til at intruducere det for børnene!!

Anmeld

15. maj 2010

Valle81

Marco2 skriver:

Hej piger.

AG

Hej:0)

Tror Asta var omkring lidt over et år da hun smagte det:0)

Anmeld

15. maj 2010

JustAnotherName

Min ældste datter er 2 år og 8 måneder. Hun har smagt sodavand en eneste gang - fordi en anden havde skænket det op til hende til en fødselsdag.

Hun får ikke sodavand. Men hun får dog ice tea, da det skjuler bi-smagen ved hendes movicol (aff-pulver)

Vores 1 årige har aldrig fået andet end babs, MME, ko-mælk og vand.

Jeg skænker ikke sodavand til dem før de er MINIMUM 3 år .....og sikkert heller ikke da endnu. De aner jo ikke hvad det er, og dermed heller ikke "hvad de går glip af" ....så hvorfor lærer dem det alt for tidligt?!
Sådan har jeg det generelt med sukker. Jeg søder f.eks. heller ikke deres havregrød om morgenen, for de spiser det glædeligt uden. Sådan er de vant til at det skal smage. Så er der jo ingen grund til, at jeg lærer dem, at det skal smage sødt af sukker! 

Anmeld

15. maj 2010

slettet_7530

Min søn på 9 år idag faktisk, smagte sodavand første gang da han var 6 år, han kan ikke lide det og drikekr det ikke, vores datter på 3 år har smagt det en enkelt gang og kan heller ikke lide det, vi andre drikker ikke sodavand og vi har det derfor ikke i huset.

Så jo længere tid man kan holde dem fra det, jo bedre efter min mening.

Anmeld

15. maj 2010

Pia

Min ældste datter var 1½ år da hun smagte det og den mindste har ikke smagt det endnu..
Jeg prøver og lade dem få et fornuftigt forhold til sukker og alt det andet usunde / søde sager..

Vi er ikke mega hysse her hjemme overhovdet med at de må få sukker osv..
Men de får det da ikke hver dag.. Langt fra.. Men ved festlige lejligheder osv..

og jeg drikker selv meget sodavand og det har jeg det okay med...

Anmeld

15. maj 2010

slettet_7530

Min ældste datter var 1½ år da hun smagte det og den mindste har ikke smagt det endnu..
Jeg prøver og lade dem få et fornuftigt forhold til sukker og alt det andet usunde / søde sager..

Vi er ikke mega hysse her hjemme overhovdet med at de må få sukker osv..
Men de får det da ikke hver dag.. Langt fra.. Men ved festlige lejligheder osv..

og jeg drikker selv meget sodavand og det har jeg det okay med...

Jeg vil gerne lige påpege at jeg ikke ser os som hysteriske overhovdet, mine unger får da også saftevand når der skal være fest men de vil faktisk hellere have vand eller mælk jeg vil så hellere have at mine børn får saft som er uden den ætsende kulsyre.

Vi har heller ikke det begreb der hedder fredagsslik her da jeg hellere ser at mine unger får 3-5 vingummier på 1 dag, end 250g slik på 1 time fredag aften foran fjerneren, for det er ikke et naturligt forhold til slik man får på den måde.

Mine børn stopper selv når der står en slikskål inden de bliver dårlige eller inden vi som voksne bliver irriteret af at se på det.

Anmeld

15. maj 2010

Mumto3

Mine børn har ikke fået sodavand endnu (de er henholdvis 6år, 4 år og 2år), men jeg har sagt til de to store at når de starter i skolen, må de gerne drikke sodavand til børnefødselsdag

Anmeld

15. maj 2010

Pia

albertesmor skriver:

Jeg vil gerne lige påpege at jeg ikke ser os som hysteriske overhovdet, mine unger får da også saftevand når der skal være fest men de vil faktisk hellere have vand eller mælk jeg vil så hellere have at mine børn får saft som er uden den ætsende kulsyre.

Vi har heller ikke det begreb der hedder fredagsslik her da jeg hellere ser at mine unger får 3-5 vingummier på 1 dag, end 250g slik på 1 time fredag aften foran fjerneren, for det er ikke et naturligt forhold til slik man får på den måde.

Mine børn stopper selv når der står en slikskål inden de bliver dårlige eller inden vi som voksne bliver irriteret af at se på det.

Når jeg bruger ordet hysse er det bestemt heller ikke ondt ment og sådan læser jeg heller ikke du opfatter det..

Men præcis som du siger vil jeg også hellere at de får lov og smage når det passer end at de spiser en hel skål fredags slik..

og så har den store tøs lige spist to vand is..Hi hi og mente bestemt også en tredie var på plads..
Men hun spildte halve delen af den første, så derfor to..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.