Almindelig cyklus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. maj 2010

Mettesen

Hej piger.

Jeg har et lille spørgmål, som jeg håber, I kan hjælpe mig med

Jeg lagde p-pillerne på hylden i december måned, og fik både i januar og februar mens på dag 30.

Men de sidste tre måneder har min cyklus slet ikke været til at beregne - den er som regel noget længere end de 30 dage. 

Det er totalt frustrerende ikke at kunne time "projekt-baby"

Hvor lang tid tog det inden I havde almindelig cyklus efter have smidt p-pillerne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

Putomanen

Jeg smed p-pillerne i oktober måned og min menstruation er stadig ikke normal.

Jeg har heldigvis ikke det store svingninger i forhold til, hvornår min mens kommer, men til gengæld har jeg en del klatteri i flere dage før, at mens starter.

Normalt siger man, at der sagtens kan gå 6 måneder før, at hormonerne er ude af kroppen. For mit vedkommende tror jeg desværre at der går ldit længere før, at det hele er normalt igen.

Anmeld

15. maj 2010

Chalala85

Hejsa

De fleste bliver gravide inden for det første halve år men der er mange hvor cyklusen først er sig selv igen efter 1 år. Det mener lægerne i hvert faldet.

Held og lykke med projekt baby

Anmeld

15. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

For mig gik det sådan, at de første par måneder efter p-pille stop var min mens regelmæssig, men så kom der et par måneder hvor det slet ikke var til at regne med. Mener det tog ca. 1/2 år før min cyklus var normal.

Lægerne vil typisk først gøre noget efter et års tid, da det er helt normalt, at kroppen bliver lidt underligt af at man stopper på p piller.

Det er død frustrerende, men giv det lidt tid, bliver det ved så kontakt din læge.

Håber det snart går i orden!

Anmeld

15. maj 2010

Jordbærpigen

Det er nu 1 år siden, at jeg smed mine p-piller og min mens er overhovedet ikke regelmæssig Jeg er dog lige pt. i udredning i forhold til pco, da jeg ik har haft mens i år 2010..

Anmeld

15. maj 2010

Mettesen

Det er trods alt rart at høre, at jeg ikke er den eneste, der bøvler lidt med min mens...

Tak for alle jeres svar

Anmeld

15. maj 2010

Sofiedk

Det er helt sikkert du ikke er det Det tog et års tid inden min krop bare var nogenlunde regelmæssigt og alligevel svinger min mens med 3-4 dage når jeg ikke er på hormoner.

Anmeld

16. maj 2010

DK

Hej

Jeg stoppede på pillen 31/1. I februar gik jeg 10 dage over tid, og i marts 4/5 dage over tid. Den næste cyklus april blev jeg gravid!

Men i alt fald så har jeg skulle bruge mindst 2 mdr. på at få min cyklus normaliseret, og måske mere hvis ikke det var fordi jeg var blevet gravid denne gang.

Jeg købte en bunke ægløsningsteste på babyornot.dk som jeg tog hver dag i denne måned, og så sørgede vi for at være ekstra grundige da de var positive, da jeg jo ikke rigtig kunne regne med hvornår der var ÆL.

Så det kan du jo evt. prøve. De er ikke ret dyre de der tests. Jeg tror jeg købte 20 Æltests og 5 graviditetstest for ca. 130 kr. inkl. porto!

Rigtig meget held og lykke

Knus Ditte, nu 4+0!!

Anmeld

16. maj 2010

Mettesen

DK skriver:

Hej

Jeg stoppede på pillen 31/1. I februar gik jeg 10 dage over tid, og i marts 4/5 dage over tid. Den næste cyklus april blev jeg gravid!

Men i alt fald så har jeg skulle bruge mindst 2 mdr. på at få min cyklus normaliseret, og måske mere hvis ikke det var fordi jeg var blevet gravid denne gang.

Jeg købte en bunke ægløsningsteste på babyornot.dk som jeg tog hver dag i denne måned, og så sørgede vi for at være ekstra grundige da de var positive, da jeg jo ikke rigtig kunne regne med hvornår der var ÆL.

Så det kan du jo evt. prøve. De er ikke ret dyre de der tests. Jeg tror jeg købte 20 Æltests og 5 graviditetstest for ca. 130 kr. inkl. porto!

Rigtig meget held og lykke

Knus Ditte, nu 4+0!!

Okay - mange gange tak for tippet, det tror jeg, at jeg vil prøve.

Og tillykke med, at du er gravid - hvor er det dejligt for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.