Trykken i brystet.. er det NORMALT???!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.439 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. maj 2010

Anonym trådstarter

Hej allesammen....

Jeg har de sidste 2 ugers tid haft en ubehagelig trykken for brystet (kun i højre side)!! Den er der ikke hele dagen, men især hvis jeg sidder ned, ligger på ryggen, eller hvis jeg sådan ligge-sidder i sengen og læser en bog!!! Det føles som om noget trykker på min brystkasse, og nogle gange kan det også føles lidt som om det snurrer derinde.... hmmm!!!  

Jeg vil selvfølgelig lige få det tjekket hos lægen, men havd elige brug for at høre, om der er andre end mig, som har oplevet det, og om I ved, hvad årsagen kan være???

Det skal lige tilføjes, at jeg er i 20 uge....!! Har valgt at være anonym for ikke at gøre familiemedlemmer og veninder bekymret på forhånd!!

Tak fordi du læste med....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

Chalala85

Anonym skriver:

Hej allesammen....

Jeg har de sidste 2 ugers tid haft en ubehagelig trykken for brystet (kun i højre side)!! Den er der ikke hele dagen, men især hvis jeg sidder ned, ligger på ryggen, eller hvis jeg sådan ligge-sidder i sengen og læser en bog!!! Det føles som om noget trykker på min brystkasse, og nogle gange kan det også føles lidt som om det snurrer derinde.... hmmm!!!  

Jeg vil selvfølgelig lige få det tjekket hos lægen, men havd elige brug for at høre, om der er andre end mig, som har oplevet det, og om I ved, hvad årsagen kan være???

Det skal lige tilføjes, at jeg er i 20 uge....!! Har valgt at være anonym for ikke at gøre familiemedlemmer og veninder bekymret på forhånd!!

Tak fordi du læste med....

Kan det måske ikke være en nerve der sidder i klemmen?!

Anmeld

15. maj 2010

Anonym trådstarter

Chalala85 skriver:

Kan det måske ikke være en nerve der sidder i klemmen?!

joohh det kunne det vel egentlig godt....!! Altså jeg er ret åben for forslag... heheh!!

Jeg har nemlig INGEN andre gener haft OVERHOVEDET, så derfor er det helt underligt med den trykken nu...!! Håber selvfølgelig bare, at det måske har noget at gøre med, at kroppen er ved at gøre plads til bebsen derinde, og der derfor sker lidt omrokering derinde, som kan føles lidt som om, der ikke rigtig er plads til babyen... :-)

Men det kan jo også være 1000 andre ting  og kan da ikke lade være med at blive en lille bitte smule nervøs...

Anmeld

15. maj 2010

Chalala85

Anonym skriver:

joohh det kunne det vel egentlig godt....!! Altså jeg er ret åben for forslag... heheh!!

Jeg har nemlig INGEN andre gener haft OVERHOVEDET, så derfor er det helt underligt med den trykken nu...!! Håber selvfølgelig bare, at det måske har noget at gøre med, at kroppen er ved at gøre plads til bebsen derinde, og der derfor sker lidt omrokering derinde, som kan føles lidt som om, der ikke rigtig er plads til babyen... :-)

Men det kan jo også være 1000 andre ting  og kan da ikke lade være med at blive en lille bitte smule nervøs...

Det kan jeg sørme også godt forstå. Altså da jeg var gravid fyldte mikkel en del til tider og der satte nerverne sig i klemme i mine ribben. Av for s**** det gjorde niller naller. Så tror sagtens det kan være pladsmangel du oplever. MEN, for at få ro i dit sind synes jeg ikke det ville gøre noget at kontakte din læge

Anmeld

15. maj 2010

Anonym trådstarter

Chalala85 skriver:

Det kan jeg sørme også godt forstå. Altså da jeg var gravid fyldte mikkel en del til tider og der satte nerverne sig i klemme i mine ribben. Av for s**** det gjorde niller naller. Så tror sagtens det kan være pladsmangel du oplever. MEN, for at få ro i dit sind synes jeg ikke det ville gøre noget at kontakte din læge

nej nemlig... jeg vil meget gerne have det tjekket!!

Men synes jo også, at det virker lidt tidligt, at der allerede skulle være pladsmangel derinde... heheh

Anmeld

15. maj 2010

<3

Jeg tror mere at din baby har en favoritside og det er det du kan mærke. Hvis der konstant ligger nogle kilo og trykker det samme sted evt. med lidt spark oveni så er der ikke noget at sige til den side "sover".

Min søn foretrak højre side og det kunne man tydeligt se og mærke på maveskindet da der var pladsmangel. En gynækolog kunne fra 8uger fortælle mig det.Havde jo ikke selv opdaget det der

Men gå endelig til lægen for en sikkerhedsskyld, men hvis du har haft det i 2uger og det ikke bliver værre er jeg ikke sikker på at det ikke "bare" er graviditeten

Anmeld

15. maj 2010

Chalala85

Anonym skriver:

nej nemlig... jeg vil meget gerne have det tjekket!!

Men synes jo også, at det virker lidt tidligt, at der allerede skulle være pladsmangel derinde... heheh

Det kommer helt an på hvordan baby ligger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.