Barsel for selvstændige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. maj 2010

NoName

Hej alle

I forlængelse af en anden tråd om mænds barsel, har jeg lige et spørgsmål der trænger sig på...

Der er jo de klassiske 14 dages barsel til en mand uanset hvad... Men hvis han måske ønsker lidt mere barsel på et senere tidspunkt, hvad er reglerne så når man er selvstændig??? Er det så for egen regning, eller kan der søges tilskud eller noget???

Nogen der ved noget om det???

NoName 29+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

NoName

15. maj 2010

NoName

Slet ingen bud???

Anmeld

14. juni 2010

NoName

Hiver lige min gamle tråd op igen, da jeg stadig søger svar på spørgsmålet...

Er her slet ingen selvstændige på baby som kan hjælpe???

NoName 33+5

Anmeld

14. juni 2010

TbCp

Min mand er selvstændig.... da vores datter kom til verden havde han ingen barsel... tilgengæld kunne han planlægge sine dage så han nogle gange om ugen arbejdede hjemmefra... det var det barsel han fik.
Så vidt jeg ved skulle han ellers selv betale, mener ikke han kunne få noget nogen steder fra... desværre.

Anmeld

14. juni 2010

Mille84

Læser lige med her. Min kæreste er også selvstændig, og vi ved ikke lige hvor vi skal henvende os for at han kan få betalt de 14 dage lige når jeg har født.

Nogle idéer?

Anmeld

14. juni 2010

NoName

TbCp skriver:

Min mand er selvstændig.... da vores datter kom til verden havde han ingen barsel... tilgengæld kunne han planlægge sine dage så han nogle gange om ugen arbejdede hjemmefra... det var det barsel han fik.
Så vidt jeg ved skulle han ellers selv betale, mener ikke han kunne få noget nogen steder fra... desværre.

Mange tak for svar...

Det giver os jo lige lidt at arbejde videre med...

Anmeld

14. juni 2010

TbCp

Nu fandt jeg lige det her http://ivaekst.dk/vaekst/0/4/3/0/barselsorlov-og-dagpenge-som-selvstaendigt-erhvervsdrivende

Så måske han skal henvende sig til sin fagforening, de burde kunne give ordentlig svar

Anmeld

14. juni 2010

NoName

Mille84 skriver:

Læser lige med her. Min kæreste er også selvstændig, og vi ved ikke lige hvor vi skal henvende os for at han kan få betalt de 14 dage lige når jeg har født.

Nogle idéer?

Nope overhovet ingen ideer...

jeg har HØRT og er derfor ikke sikker på om det er rigtigt, at man som selvstændig kan få en måndes barsel på deltid som selvstændig mand, betalt af kommunen...

Nogen der ved om det evt passer????

Hvad med fagforening, er der evt noget at hente der evt???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.