Hermed et længere og måske i virkeligheden ikke så brugbart et indlæg:
Jeg lavede samme farlige trick i begyndelsen af denne måned.
Blev ved med at glo på en Valmed test et par minutter efter deadline. Og så blev den svagt lyserød. Tog dagen efter på apoteket efter en mere "troværdig" test, som så også viste klart negativ. Kom så til at hive den op af skralderen efter en time, og nu var den blevet svagt positivt. Og hvorfor opførte jeg mig så idiotisk? - Det gjorde jeg fordi, jeg havde en fornemmelse af at være blevet gravid. Jeg kunne simpelthen lugte ALT på kilometers afstand, og jeg blev utilpas ved alle de lugte, som jeg heller ikke kunne fordrage, da jeg ventede nr 1.
Jeg tog ikke testene seriøst, for jeg havde jo ikke spillet efter reglerne. En uge efter havde jeg morgenkvalme, og jeg tog derfor test nr 2 fra apotekpakken, jeg havde købt ugen forinden. Der kom er SVAG nærmest grålig streg inden for de tre minutter. Jeg tænkte, at jeg bare var blevet sindssyg og måtte slå de graviditetstanker ud af hovedet!
De næste to uger lykkedes det mig at slå det hele ud af hovedet. Selvom jeg var trættere end nogensinde før. Min søster kommenterede det: Man skulle jo tro, du var gravid!
Det fik mig til at gå på apoteket igen, hvilket samme eftermiddag resulterede i to bragende positive test!
Da jeg tog den første Valmed test, var jeg lige akkurat blevet gravid... Knap en uge henne. Men det besvarer selvfølgelig ikke spørgsmålet om, hvor vidt den slog ud pga. graviditeten eller pga. at jeg ikke overholdt "tidsfristen".
Er nu 8 uger henne og alt er vel!
Mit råd: Skift til apotekets test. Og vent en uge med at bruge dem

Krydser fingre
Anmeld