Hvordan fik i sagt at i var gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

Anonym trådstarter

Hej

Ja som overskriften siger, hvordan fik i sagt det til jeres forældre/svierforældre at i var gravide ?

Vi skal i nærmeste fremtid fortælle det til vores forældre og er lidt i tvivl hvordan jeg skal sige det...

knus

Ano... fordi mine venner ikke skal finde ud af at jeg er gravid endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Bare mig..

Jeg ringede til min mor lige med det samme, da jeg havde taget den første test (ud af 5 ) Og hun vidste det før jeg fortalte min kæreste det.. - Det gjorde jeg fordi det slet ikke var planlagt, og jeg anede ikke mine levende råd om hvad jeg skulle sige til ham... Og min mor er som en veninde, så for mig føltes det mest rigtigt lige i min situation at hun skulle vide det først.. og hun blev meget chokeret, men var en kæmpe støtte!! - Og har været min allerstørste støtte.. (Bliver helt rørt af at tænke på hvor meget hun egentlig har været der)

Men da kæresten havde fået det at vide, ville han selv stå for at fortælle det til hans mor. - Igen var det jo slet ikke planlagt, og det ville komme som en stor overraskelse for hende, så derfor ville han helst have hende for sig selv lige med det, hvilket passede mig fint... Jeg havde nok i min egen familie..

Min far begyndte og græde og var meget chokeret..

Kærestens far tog det bare med et smil på læben... (ham har vi ikke så meget at gøre med).

Men de alle blev, overraskende nok, meget glade og ingen sure (hvad vi måske mest havde forventet i forhold til uddannelse og tidspunktet, da det ikke er skide godt osv) -Alle papforældrene reagerede på samme måde, først lidt schokeret og det kom uventet men efter meget glade..

Så de reagerede super dejligt alle sammen, og glæder sig ubeskriveligt alle sammen... - SÅ dejligt.

Og tillykke med din graviditet! Det er en dejlig tid!

Marikka, 40+1..

Anmeld

14. maj 2010

Bare mig..

Ej har slet ikke set, at du spurgte til HVORDAN vi fortalte det... Sorry...

Ja, min mor bad jeg komme ned til mig..

Min far fortalte jeg det til hvor min papmor var der. Så over en kop kaffe. - Havde fortalt hende det først af de to..

Min svigermor fik det at vide da min kæreste tog derop og fortalte det..

Min svigerfar fik det på en sms.. (Han har intet med os at gøre næsten, og der er et lille drama mellem ham og min kæreste)

Anmeld

14. maj 2010

TbCp

Mine svigerforældre fik det at vide over telefonen, min mand ringede og fortalte det.

Til mine svigerinder og svogre skrev jeg en mail... bare sådan en "her sker ikke så meget... men forresten er jeg gravid". Min mands søster skrev tilbage at hun sad og vrælede
De andre sagde ikke så meget til det, de syntes vist det var lidt for tidligt.

Min storesøster ringede jeg til og fortalte det.

Til min mor/stedfar havde jeg pakket en lille børnebog ind og lagt et kort ved hvor der stod noget med "Kære mormor og bedstefar. Lige nu ligger jeg trygt og godt i mors mave, men jeg håber i vil læse for mig når jeg kommer ud til september".

Til min lillebror, som var 12 år (mener jeg) havde jeg gjort det samme med bogen og så i stedet skrevet "Kære onkel".... Han fattede slet ikke pointen... vores storesøster var gravid og skulle føde i marts og han troede det var fra hende... indtil vi sagde han skulle se hvad måned der stod og så kiggede han bare med åben mund på mig, på kortet, på mig igen og pegede så på mig... det var hammer sjovt

Anmeld

14. maj 2010

Margorie

Første gang stod jeg og skulle flytte sammen med kæresten og boede lige hjemme hos mine forældre- der gik jeg bare ind og sagde det. Mor, jeg er gravid siger lægen (som om det var lægens skyld)  Anden gang skrev jeg en sms om det kort før vi skulle mødes.. Mine forældre er altid blevet glade og har støttet mig. De tilbyder altid deres hjælp- men er meget stolte af at jeg sjældent har brug for hjælp, min kæreste og jeg er måske unge, men vi har tjek på tingene

Min veninde mailede et scannings billede til sine forældre- det var en sød/sjov måde at sige det på synes jeg.. Selv er jeg ikke så kreaktiv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.